Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: 3G USB modem Router

  1. #41
    Nope, jag kontaktade D-link och DIR-655 har per idag inget stöd för något annat än DWM-152 och DWM-156. Men en snabb sökning visar att en del är missnöjda med den kombinationen. Så det får bli en router från Tre så länge.
    D-link svarar också att de sneglar väldigt mycket på 3G för tillfället och utvecklarna är i full gång på den fronten så sannolikheten är väldigt stor att de kommer har stöd för tredjeparts 3G-modem i framtiden :-)

  2. #42

    router?!

    Citat Ursprungligen postat av zirkon Visa inlägg
    Skaffade den router som kavvis föreslog och då fungerade allt som det skulle. Måste ha varit något fel på Dovadon, för jag kunde se hur dioden vid något tillfälle blixtrade till när Dreamboxen kopplades in, men sedan var stendöd igen.
    Dessutom tog det fruktansvärt lång tid innan den kopplade upp det trådlösa nätverket, torts att alla inställningar var gröna. Den hoppade mellan connected och disconnected hela tiden.

    Tack för alla tips jag fått! :-D
    ------------------------------------------------------------
    Hej Zirkon!
    Vad har den routern som du skaffade för namn och modell?! Jag försöker göra precis som du gjörde, koppla IPTV till en router där sätter mobilt bredband från 3! tack på förhand

  3. #43
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Jag hjälpte en kompis nyligen som hade Dovado modem router ifrån Tele2 och en dreambox. När boxen kopplas in i routern, och dreamboxen startas om (rycka ut strömkontakten och sätta in den igen), så ser man att den har nätverkskontakt en liten stund, under tiden som det stod GP på skärmen, men när MGcamd skall starta, så tappar dreamboxen kontakten med routern. Alla datorer har internet både de trådlösa och de trådbundna, men inte dreamboxen. Jag hittade en lösning, som kanske fungerar för andra.
    Jag tog en korsad nätverkskabel och kopplade dreamboxen till en laptop. Laptopen hade internet via Wi-fi. Sedan valde jag ICS och skapade ett lokalt nätverk mellan dreamboxen och laptopen tills jag fick bild på dreamboxen. Kopplade sedan loss nätverkskabeln ifrån laptopen och anslöt den till Dovado-routern och det fungerade direkt ! Dreamboxens IP bör också sättas till fast IP t.ex. 192.168.0.3 (eller 192.168.1.3, se exempel nedan)
    Problem som kan uppstå här är att Dovado routern har default IP 192.168.0.1. Om man skall göra ICS på datorn så bör routerns IP ändras till något annat, t.ex. 192.168.X.1 eller 192.168.1.1 (vad som helst utom noll på tredje siffran). Windows ICS är tyvärr låst till 192.168.0.1 och då blir det konflikt ifall två nätverk använder samma IP. Dreamboxens IP bör också sättas
    När dreamboxen får kontakt med datorn, (det lyser två skärmar längst ner på skärmen, eller så står det att "EN KABEL ÄR ANSLUTEN på det lokala nätverket" så är det bara att ta ut kabeln ifrån laptopen och ansluta till routern.
    Glöm inte att skifta dreamboxens fasta IP mellan 192.168.0.3 till 192.168.1.3 ifall man kör via laptopen (192.168.0.1-nätverk) eller via routern (192.168.0.1-nätverk).
    Tryck sedan på blå och grön knapp och bilden kommer direkt.
    Lite okonventionellt, men det fungerar !!
    Ha en bra sommar och lycka till alla som har problem.

  4. #44
    Testa att ladda ner någon plugin så ser du ju om du har kontakt med webben, och kan du ladda ner så är troligen felet i andra ändan (Servern)

Liknande ämnen

  1. Mobilt bredband med USB-modem
    Av Hampus920 i forum Linux
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 17:37
  2. Kvalitet TDC Modem
    Av Ripleyonline i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 07:22
  3. Modem och modem
    Av jaka i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 21:31
  4. Delad anslutning via modem????
    Av thelv i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-04-23, 14:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss