Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Firedtv och softcam

  1. #11
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Det har blivit lite ändrat när jag klistrade in och redigerade.
    Är det så att man ska ha Newcamd2 istället när man kopplar upp sig mot newcs_1.67 ??
    Om det är någon som har en bra länk som jag kan kolla på är jag tacksam! Jag har försökt googla men inte hittat någon av värde.
    Tack för alla svar hittills. Jag får prova imorgon. Jag har satt upp en ubuntuserver och en mediapc som jag testar mot på jobbet.
    Annars blir det skilsmässa. Frun tycker inte om när man håller på att fippla för mycket så att hon blir utan tv.
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    jag kör alltid newcamd2 men jag kör mediaportal vet inte om det är någon skilnad i dvbwiewer men newcamd2 är en portning av mgcamd ..

    kolla så att user och pass och dec key stämmer och pröve med newcamd2 ist.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Recording Service använder andra Plugins kataloger till skillnad från DVBViewer.
    Lägg Acamd i DVBViewer Program Folder\Plugins\Plugins1\ har du fler tuners skapar du plugins2 och gör likadand dock med 2 olika users mot newcs

  4. #14
    @ Joxen
    Har du en stabil 1.1.2? Kör endast med 1 firedtv-S2, men får det inte stabilt. Hänger sig åtminstone 1 gång per dag.
    Riktigt irriterande. Har noterat att du verkar ha en stabil uppsättning.
    Känns som jag provat allt utan att uppnå en hyffsat stabil lösning. Dvs crash 1 gång / vecka.

  5. #15
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    @hmlrs
    vilket OS använder du, om du kör win7 så ska du använda legacy(tror jag det heter) drivers för firewire.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    @hmlrs

    är det tvservern som hänger sig eller är det clienten ?

    är det tvservern skulle jag börja med att stänga av dvb-epg och köra web epg ist ...

    om du redan kör med web-epg instalera 1.2 alpa och ta hem denna fil och testa dit kort med ..
    http://forum.team-mediaportal.com/me...vserver-88947/

    ligger i första posten byt namn och kopiera filen ist .

    du får en ny flik i tvserver.configen test...

    ta typ 6 kanaler och lägg i en test grup och kör ett test och se om det funkar ...

    funkar det inte byt dina drivers till tv kortet och se om det funkar ..

    by the way ...Kör mdapifilter.ax från acamd om du kör softcam ...
    Senast redigerad av joxen den 2010-12-16 klockan 12:49.

  7. #17
    @ juppe winxp 32bit driver 5.6n

    @ joxen
    Har några crasher av klienten, men de allra flesta härrör från tvservern. Dvs när den crashar är det omstart då tvservern inte går att stänga från taskmanager.

    DVB-Epg är avstängt cam limit till 1, kör med web-epg
    Ska prova 1.2 Aplha, men eftersom man helatiden byter till den nyaste versionen utan att bli av med crasherna så har jag dragit mig för att prova denna.

    Kör med acamds mdapifilter.ax
    Provat alla de 3 olika drivrutiner som finns ute.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    även till firewire ?

  9. #19
    joxen även till firewire ?
    Jag kör med standard: Texas Instrumens OHCI-Kompatibel IEEE-1394
    Vad jag förstått är det endast om man kör Win7/ Vista som man ska behöva pilla
    med detta.

    Har prövat snabbt nu med 1.2.0 Aplha och TvServer tester och 50/50 var fail/succes. Klagade på att kortet var upptaget sedan hängde sig server setup. Kanske är på något här.

    Edit: hann inte se men ~25 lyckade kanalbyten och lika många misslyckade. Nu har tvserver hängt sig helt igen. Skönt dock att man slipper provocera detta själv.

    Edit2: Hade 2 användre så det var på grund av det som hälften misslyckades. Nytt test nu.
    Senast redigerad av hmlrs den 2010-12-16 klockan 13:56.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    pröva att ändra lite med tiden för kanalbytena i test mode och se om det gör någon skilnad samt pröva med andra drivisar till både tv kortet och firewire posta resultatet senare ..

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss