Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ca. 10 år höll det...

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger

    Exclamation Ca. 10 år höll det...

    Mitt Boxer kort...

    Nu har det somnat in och efter 35 min. (först en lång knapptryckningsövning och sedan 28 personer före!) i telefonkö till Boxer-kundtjänst skall det vara ett nytt i posten.

    Mitt tidigare kort var ett Version 2.0 så jag undrar vad det blir nu och om det fungerar med NewCS det också.

    Det gamla kortet tacklade av mer och mer, vissa kanaler frös med 'not able to decode' på var och varannan ECM (jag tror att det berodde på det i alla fall). Till sist kunde NewCS inte göra reset på kortet längre.

    Kan man slita ut ett Viaccess kort? Finns det ngn. annan med liknande upplevelser?

    /Jonas...

  2. #2
    Berätta hur det går med det nya kortet! Jag är intresserad av att skaffa HD-kanalerna, men då måste de byta ut mitt kort som är v3.5...

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Jaha, jo, jag fick ett nytt Boxer kort (Viaccess v4.0).

    Min gamla NewCS tyckte inte det var så roligt så det blev till att lära sig oscam istället.

    Hittade en förkompilerad 1.00 #3784 för min trogna Ubuntu 8.04 och använde ngn oscam-config-creater som jag hittade i filarkivet och startade upp. Ville inte riktigt från början. Märkte att min acamd envisades med att skicka prov-id 00020500 men det stämde inte med mitt nya kort och det hände liksom inget. Efter att ha lagt till MultiECM=1 i acamd.ini så hoppade det igång och är nu helt stabilt.

    /Jonas...
    Senast redigerad av *Zapp* den 2011-01-26 klockan 18:18.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss