Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Cardsharing + HTPC

  1. #11
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    jag kör en HTPC (Mediaportal) med win7 och acamd mot en newcs för cd och oscam för via, men jag kör mot en vanlig linux-burk och ingen Dreambox, men det borde inte vara någon skillnad vad jag vet. Det ända är ju att man inte får HD-kanalerna från via, annars funkar det kanon.

  2. #12
    Hej !

    Tänkte först starta en Ny tråd, men såg nu att denna tråd redan fanns.

    Jag är helt n00b på detta område, speciellt då jag knappt sett tv på ca 5 år! Det är så att jag har en HTPC (macmini) med win 7. Jag har just blivit erbjudan att delta i ett cardsharing nätverk som går via parabol.

    Jag undrar nu om det finns någon möjlighet att använda min HTPC / win 7 maskin som dreambox. D vs, jag söker inte en lösning för att min HTPC ska fungera som kortserver, utan jag är bara intresserad av att använda den i stället för en digitalbox!

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Hrmmm.... Inte tillåtet att prata cardshare utanför hemmet. Prata med de som erbjuder tjänsten. Men visst är det fullt möjligt att köra en HTPC som klient när man kortdelar inom hushållet.
    Senast redigerad av LumberJack den 2012-01-10 klockan 13:04.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  4. #14
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det brukar finnas mer eller mindre officiella "cardsharingplugin" till de flesta HTPC-mjukvaror. Finns både i Windows-världen och i Linux. Själv kör jag yaVDR i Linux, men jag har för mig att det går att använda t.ex. Mediaportal m.fl. i Windows.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    230
    Tackad
    4 gånger
    Dvbwiever funkar ypperlig med Windows 7 acamd som soft cam

    Sent from my HTC Runnymede using Tapatalk

  6. #16
    Oj Sorry, My Bad... tänkte inte på det:/... Menar självklart att jag ska dela hemma!

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av wikings1 Visa inlägg
    Dvbwiever funkar ypperlig med Windows 7 acamd som soft cam

    Sent from my HTC Runnymede using Tapatalk

    Låter för bra för att vara sant... Man skulle alltså låta sin HTPC fungera som klient utan att behöva en box överhuvudtaget!

  8. #18
    Tack så mycket, jag ska kolla in mediaportal också...

  9. #19
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Slår ett slag för Mediaportal + MDAPI + ACamd :-)
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Slår ett slag för Mediaportal + MDAPI + ACamd :-)
    Om jag kör efter det förslag som du säger, kan jag köra den som en klient, samt att jag slipper jag alltså att köra en digitalbox. Samt att jag måste köra på en linux burk då ... tänkte faktiskt se om jag kan köra med Dvbwiever, via xmbc som jag kör på just nu!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss