Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: adusbph för att sätta i phoenix läge krånglar

  1. #1
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger

    adusbph för att sätta i phoenix läge krånglar

    Tjena !

    Försöker sätta en orange usb kortläsare från adteknik i phoenix läge på min nya burk, men det vill sig inte riktigt. Kikat runt på forumet och google men hittar inte nån lösning på mitt problem. När jag ställer min i mappen där adusbph finns och kör ./adusbph för jag bara: -bash: ./adusbph: No such file or directory Filen ligger där och har satt +x på den också så nån som har en lösning på problemet skulle uppskattas väldigt mycke
    Slackware 13.1 x64
    Linux 2.6.38.2 #1 SMP Thu Mar 31 00:33:59 CEST 2011 x86_64 AMD Athlon(tm) II X3 450 Processor AuthenticAMD GNU/Linux
    Senast redigerad av hoggan den 2011-04-06 klockan 15:43.

  2. #2
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    om man kör newcs så kan man väl sätta den som mp35 istället för phoenix i config-filen ?
    Rust Never Sleeps

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Den orange läsaren från AD-Teknik är en USB Phoenix och den behöver inte ställas in m.h.a. adusph programmet. Den är i phoenix-läge direkt vid strömpåslag.

    Problemet att din fil inte går att köra kan bero på att du verkar ha 64bitars Linux installerat och adusph kanske är kompilerat för 32 bitar?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    Men vad ska den har för protocol i oscam isf?? Jag kör med mouse just nu och det fungerar inte.

  5. #5
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    Pratade med han som har skrivit adusbph igår och han hade gjort om programmet för 64 bitars system också och det funkar perfekt. Så är det nån som behöver filen finns den att ladda ner här: http://dream-world.dyndns.org/~jonas/adusbph-1.0.tar.gz

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss