Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Miraclebox M9

  1. #11
    Tack Prelatur
    Har faktiskt lagt en beställning på en box nu, hoppas jag kommer bli nöjd

    Någon som vet om utvecklingen av mjukvaran för boxen sker bakom stängda dörrar eller finns det någon öppen grupp?

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    56
    Tackad
    10 gånger
    Ja och ja.

    Orginal FW utvecklas bakom stängda dörrar, feedback via miracle forum fungerar hyggligt.

    De Enigma2 versioner som finns har SH4 Duckbox Projekt som bas.
    Källkoden för SH4 Duckbox Projekt finns i en git så bara att hämta hem.

  3. #13
    Nu har jag fått hem min box, fick väl igång det mesta väldigt snabbt och smidigt.
    Dock verkar något konstigt, jag vill uppgradera FW, men vissa knappar på fjärren fungerar inte,
    de som inte fungerar är power (standby) och färgknapparna (röd, grön, gul, blå).
    Har försökt köra systemåterställning och andra återställningar men får det inte att fungera.
    Någon annan som varit ute för detta?

    Edit: Verkar vara som fjärrkontrollen är trasig, hur kul som helst :S
    Senast redigerad av robinh den 2011-05-05 klockan 21:50.

  4. #14
    Tänkte faktiskt skaffa mig en M9a före dreambox.
    Men jag undrar om boxen kan göra allt som dreambox kan? Dvs, cardsharing?

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    56
    Tackad
    10 gånger
    Nja inte kan den allt som Dreambox kan. Streama över nätverket kan den t.ex. inte.
    Cardsharing kan den. Finns t.ex. Oscam.

  6. #16
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Eller Mgcam, Xcam som klienter.

  7. #17
    okej..strema över nätverket? från dator till dreambox då eller?
    Det jag mest undrar över är om det är lika lätt att få igång cardsharing som på dreambox?
    Vill få in några utländska kodade kanaler..

  8. #18
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vad jag vet är det väl typ en standard rå enigma2 image i grunden, så det borde mer eller mindre fungera på samma sätt... Kanske inte med lika enkla menyer som många dreambox image team kör med men, kan man grunden är det nog inga problem
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    56
    Tackad
    10 gånger
    MiracleBoxens orginal FW kör på Linux men ovanpå detta ligger egen programvara. Denna bygger på STAPI som ST Electronics har tagit fram. Det finns ett API som man kan bygga egna program mot.

    Som orginal ligger en softcam som heter MCAS. Den kan läsa de interna läsarna och en key fil. Med MCAS kan man också kortdela mellan Miracleboxar.
    Sedan finns också Oscam m.fl. kompilerade till den. Streaming finns inte i orginal FW.

    Vill man hellre köra Enigma 2 finns det en 4-5 varianter. En stödjer DBV-C de andra enbart DBV-S(2). Finns en Neutrino också.
    Enigma 2 har streaming över nätverk m.m.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    333
    Tackad
    9 gånger
    Har en M9 som funkar fint.
    Kör Xcam med orginal image

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss