Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Textning canal+ film HD

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    66
    Tackad
    2 gånger

    Textning canal+ film HD

    Någon som vet hur åtgärdar man problemet med att bara varannan mening textas?

  2. #2
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Image??? 2sub??? inbyggda textningen?? ge gärna mer info så vi kan hjälpa dig bättre ty då vi inte är synska
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    66
    Tackad
    2 gånger
    0.9.5306. inbyggda textningen

  4. #4
    jag är helt ny innom detta område, för mig är många saker och ord ganska obekanta men betyder inte att de är oförståeliga.. förstod jag rätt att man kan få sub eller undertexten till HD (så kallade DVB) kanalerna att fungera, i sånt fall finns det ngn guide om detta!?

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vilken image som tidigare efterfrågades. Är det ex. iCVS Gemini 3 så AUDIO->Gul knapp -> Välj språk.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det enda jag kan tillföra är att när jag hade filmkanalerna så var alla kanaler textade, så det finns textning på filmerna. Jag anänder iofs inte dreambox men man ska kunna få det att fungera. Däremot är det inte alla program som CD sänder på olika kanaler som har textning.

    Å andra sidan behöver inte jag textning jag förstår språket, om det inte är mycket speciellt som trainspotting, samt obskyr dialekt eller personen pratar konstigt. Då kan det vara svårt höra var som sägs

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Image?? Det är AZBOX, inte DB det handlar om.
    Vid textning på en del kanaler försvinner andra raden när ett program textas. Det gäller för originalFW, vet inte om det gäller ENIGM 2 också.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    66
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Vid textning på en del kanaler försvinner andra raden när ett program textas. Det gäller för originalFW, vet inte om det gäller ENIGM 2 också.
    Med Enigma 2 funkar textning bra!

  9. #9
    Har samma problem, när det är 2 rader så syns bara den översta på C+ film HD och BBC HD. Har ver 0.9.5303. Dessutom försvinner texten ibland för vissa kanaler, då är det bara att starta om.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss