Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Någon som har erfarenhet av Clarke Tech ET-9000

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Nope COMMONINTERFACEASSIGNMENT är det inte. Vet inte hur det ser ut i den imagen du kör. Det kan ju vara så att det inte finns cammar att ladda ner då de flesta image grupper har tagit bort dessa från nedladdnings-menyerna.

    På de flesta images brukar cam-nedladdning komma upp om man trycker på blå-knapp på fjärren. Navigera runt i menyerna och leta. Start av softcam brukar också finnas under blå-knapp.
    [/CODE]
    Från menyn slipper jag till SOFTCAM settings/interface och manager. Där finns inget att välja eller göra.
    Blå knapp ger tillgång till Softcam managermenyn men den är som sagt tom, man kommer till en setup meny med ACTIVE: (tomt här) och SELECT: (även tomt här under)

    EDIT: Jag inbillade mig att ViX imagen skulle ha softcam färdigt installerat när jag skummade igenom noteringarna på den. Citat: "CCcamInfo - CCcamInfo plugin built directly in to image. OscamInfo - OscamInfo plugin built directly in to image"
    Senast redigerad av LFN den 2011-07-29 klockan 11:59.

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Med VIX kan du inte ladda ner cammar från pluginmenyn.
    Man lägger de camar man vill ha i /tmp (ipk filer) och installerar från blå knapp->VIX->IPK Installer.
    Binärerna hamnar då i /usr/softcams och configfilerna för oscam finns i /var/tuxbox/config
    Configfiler för newcs/mgcamd finns i /var/keys

    Här kan du ladda ner cammar
    http://www.4shared.com/dir/wnyHV50A/VIX_CAMS.html

    Sen måste du aktivera och starta cammen.
    Det kommer jag inte ihåg var man gjorde. Jag gjorde ju bara en kort test av VIX innan jag gick över till OpenPli 2.0
    Men du får leta dig fram. Nånstans i menyn ska det vara iaf.

    beson

  3. #23
    FTP överföring med Filezilla är vad jag försöker med. Men hittar inte min digitalbox (wifi trådlöst ansluten). Några tips på var problemet ligger där?

  4. #24
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Kolla vilken IP adress boxen har under Setup -> Installation -> osv...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  5. #25
    Det verkar möjligtvis vara min router eller nåt som blockerar. Boxens IP har jag fyllt i samt root under namn och tomt under lösenord.
    Får inget godkänt resultat med Filezillas nätverkstest. Nåt blockerar. Har stängt av brandväggen och öppnat portar. Ingen lek detta :-)

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Fungerar nätverket till boxen?
    Har du gjort nätverkstestet på boxen?

    beson

    Edit:Har du Static IP? Alltså inte DHCP
    Senast redigerad av beson den 2011-07-30 klockan 10:22.

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av beson Visa inlägg
    Fungerar nätverket till boxen?
    Har du gjort nätverkstestet på boxen?

    beson

    Edit:Har du Static IP? Alltså inte DHCP
    Japp, nätverket funkar. Har hunnit uppdatera mjukvaran redan via WIFI och nätverkstestet är OK i boxen. Jag har DHCP konfigurerat.

    EDIT: Äntligen fick jag Cccam filen överförd till rätt mapp i boxen via Filezilla :-) Och nu kan jag se kanalerna avkodat.

    Dock så kommer detta felmeddelande fram med några minuters mellanrum: Softcam check, fel: failure instance:Traceback:<type exceptions.IO error>errno2 No such fie or directory: /etc/CCcam.cfg
    Det finns en massa mer rader av text i felmeddelandet men det kanske räcker med detta för att kunna hjälpa mig med vad som kan vara på tok? Verkar boxen sakna filen CCcam.cfg? Var kan man hitta den?
    Senast redigerad av LFN den 2011-07-30 klockan 21:55.

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av LFN Visa inlägg
    Japp, nätverket funkar. Har hunnit uppdatera mjukvaran redan via WIFI och nätverkstestet är OK i boxen. Jag har DHCP konfigurerat.

    EDIT: Äntligen fick jag Cccam filen överförd till rätt mapp i boxen via Filezilla :-) Och nu kan jag se kanalerna avkodat.

    Dock så kommer detta felmeddelande fram med några minuters mellanrum: Softcam check, fel: failure instance:Traceback:<type exceptions.IO error>errno2 No such fie or directory: /etc/CCcam.cfg
    Det finns en massa mer rader av text i felmeddelandet men det kanske räcker med detta för att kunna hjälpa mig med vad som kan vara på tok? Verkar boxen sakna filen CCcam.cfg? Var kan man hitta den?
    CCcam ska ju funka utan config (enl andra), om man har CD och kort i boxen.
    Har du testat olika versioner?

    Annars får du väl göra en fil som du döper till CCcam.cfg
    Lägg in dina uppgifter i filen och dra över den till /etc

    Annars... kör oscam

    beson

  9. #29
    Tack för alla svar. Jag gjorde ett tomt dokument i anteckningar som jag döpte till CCcam.cfg och lade i etc mappen. Då försvann felmeddelandet. Det dyker dock upp fler frågeställningar för mig. Efter varje omstart så försvinner min wifi anslutning. Om jag går in under nätverk så är det rött kryss på både lan och wifi flikarna. Men alla mina IP uppgifter är korrekt under de trådlösa inställningarna. Så jag behöver bara klicka ok så fungerar det igen. Men man kunde ju önska att det skulle funka automatiskt även efter omstart. Sedan så är jag osäker på hur jag anger min 1GB hårddisk som ställe där mina inspelningar osv sparas. Nu avbryts inspelningarna efter 1min pga slut utrymme. Och jag har ju hela nya hd tom.

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av LFN Visa inlägg
    Tack för alla svar. Jag gjorde ett tomt dokument i anteckningar som jag döpte till CCcam.cfg och lade i etc mappen. Då försvann felmeddelandet. Det dyker dock upp fler frågeställningar för mig. Efter varje omstart så försvinner min wifi anslutning. Om jag går in under nätverk så är det rött kryss på både lan och wifi flikarna. Men alla mina IP uppgifter är korrekt under de trådlösa inställningarna. Så jag behöver bara klicka ok så fungerar det igen. Men man kunde ju önska att det skulle funka automatiskt även efter omstart. Sedan så är jag osäker på hur jag anger min 1GB hårddisk som ställe där mina inspelningar osv sparas. Nu avbryts inspelningarna efter 1min pga slut utrymme. Och jag har ju hela nya hd tom.
    Anteckningar och linuxfiler är ingen bra kombination. Du kan ladda ner CrimsonEditor, som är en texteditor för linux. CE är freeware.

    Sätt fasta ipnummer på ditt nätverk. Inte DHCP.

    1 GB hdd? Du menar väl 1 TB.
    Inspelningar ska hamna i /media/hdd/movie
    Var hamnar dina inspelningar nu?

    beson

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss