Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nätagg

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger

    Nätagg

    Hej, tänkte kolla om någon här inne vet vart mitt problem ligger.. det är så att mitt 230V nätagg pajade så jag åkte upp till claes ohlsson och köpte ett nytt 300V för 400 kr.. i början gick allt bra och jag formaterade en hårdisk med linux, kopplade sedan in den till tv:n och så gick det nätagget också. Nu fick jag precis ett nytt så jag slog igång skiten igen och datorn hoppa igång som vanligt men efter 1 minut så slutar fläktarna att gå och endast lampan lyser (=haveri). är moderkortet trasigt? fel typ av nätagg? ska ja bara slänga skiten eller va gör man?

    tacksam för lite expertis

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    menar självklart 300W och inte 300V

  3. #3
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Räcker verkligen dina 300W till då? Det låter ju som det kunde vara så enkelt att din utrustning drar lite mer än vad nätagget verkligen kan leverera..ett nyare grafikkort av bättre kvalitet brukar ju suga musten ur sämre nätaggm de klarar helt enkelt inte av att leverera den matning som behövs för alla enheter.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    Det löste sig
    Senast redigerad av arsenal den 2011-08-17 klockan 10:05.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss