Sidan 2 av 13 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 124

Ämne: Openbox S10

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    @atomized

    Hej
    Kan du kolla om Newcamd servern fungera nu? Är ordet MANAGER fortfarande felstavad?

    Mvh Kalle

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    @ Kalle_P
    Hej, Sorry men jag har ingen lust att krångla med att dra igång Newcamdservern just nu. Jag har inget behov av den så den bryr jag mig inte om.
    Om du talar om var ordet Manager finns så kan jag kolla? Jag har inte tänkt på någon felstavning spontant.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger

    Intryck efter några dagars användning

    Skall åka på semester en vecka så jag skriver ner några fler intryck av boxen innan jag lämnar den en vecka.

    Mitt i stort sett positiva intryck består men jag har upptäckt några mindre egenheter:

    Ljudet blir inte alltid läppsynkront, brukar bli bättre om man byter kanal och kommer tillbaka till önskad kanal igen.

    Textning på SD-kanaler som har teletext. Textningen har ganska ful font plus att om det ibland visas mer än två textrader så försvinner inte de översta utan blir kvar på skärmen.

    Textning blir inte alltid på svenska. På vissa kanaler kommer textning upp på ett annat språk. Lätt att rätta till genom att trycka på "subtitle" knappen på fjärren och välja svenska. Men det verkar inte finns något minne för vilket textspråk man valt utan vissa kanaler får man alltid göra detta på.

    Annars är jag som sagt positivt överraskad av boxen. Bildkvaliteten är enorm. Å, ä och ö funkar i alla lägen. Textning fungerar på alla kanaler med de mindre buggar jag nämnt ovan. Med tanke på att boxen kostar 600:- så bedömer jag den som otroligt prisvärd, lite mindre buggar får man dras med. Men det finns nog hopp att en del rättas i kommande firmwares.

    Skall framhållas att det är ingen Dreambox så det går inte att streama m.m. som man kan göra med en Dreambox.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    85
    Tackad
    1 gånger
    Idag fick jag mina 3 tuners. Postades 26 Aug i kina. Hamnade i honkong 1 sept. Kom till Arlanda 6 sep. Hämtade paketet på konsum idag. 13 dagar. Hämtade ut dom och har bytt på 2 av boxarna. Funkar perfekt. Man ser på undersidan att en av kondensatorerna är hand lödad. Antingen har dom bytt ut den eller vridit den ett halvt varv. Behövde inte skicka tillbaka dom gamla. Ska fixa den tredje boxen i morgon.

    Kommer att labba lite med Newcamdservern under helgen. Har aldrig satt upp en server men ska ge mig på detta som test.

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tedski Visa inlägg
    Hej.
    Var/hur lägger man in mg_cfg ? i en Openbox s10.
    Hej! Svarar i denna tråden istället.

    mg_cfg tror jag inte du kan lägga in. Däremot kan du skapa/läsa in en newcamd.list fil med dina konto-inställningar.
    Antingen kan du editera en newcamd.list med hjälp av menyerna i boxen, eller också lägger du en färdig newcamd.list på en USB-sticka, stoppar in den i boxen och läser in den m.h.a. menyerna. Det var den senare metoden som fungerade för mig.

    Allt som har med newcamd.list och andra cs-inställningar ligger under Network-menyn i boxen. Glöm inte att starta om boxen efter att du gjort ändringar i dessa filer.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Vet någon hur man får igång mgcamd?

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tedski Visa inlägg
    Vet någon hur man får igång mgcamd?
    Först ser du till att du har din newcamd.list fil på en USB-sticka. Sätt sedan in USB-stickan i boxen.
    Från menyn välj "Lokala nätverksinställning".
    Välj "Mgcamd Plugin inställning".
    Välj "Uppdatera filer via USB".
    Välj "3.Newcamd.list"
    Välj "Lägga till"

    Starta sedan om boxen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Hej !
    Har också införskaffat en S10 !
    Måste säga att jag är förvånansvärt nöjd med funktionerna för en box i den prisklassen, perfekt sovrumsbox !
    /mvh P-son
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  9. #19
    Tack...Men det fungerar inte. Väljer man information står det
    newcamd.list ok men (mgcamd plug) not installed. Man måste väl ha en soft cam
    som går mot server?

    Tack!

  10. #20
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tedski Visa inlägg
    Tack...Men det fungerar inte. Väljer man information står det
    newcamd.list ok men (mgcamd plug) not installed. Man måste väl ha en soft cam
    som går mot server?

    Tack!
    Det är nog olika vad som finns i olika firmware-releaser. Vad jag vet finns det inga plugins eller liknande man kan installera själv utan det som finns ingår i firmwaren. Kolla vilken version av firmware du har och se om du kan installera en nyare.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss