Sidan 3 av 13 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 124

Ämne: Openbox S10

  1. #21
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger

    Spela in på hårddisk

    Har nu testat ett par dagar att koppla en liten portabel USB hårddisk till boxen:
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=455202

    Det funkar finfint. Har provat att spela in HD-kanaler och kvaliten på inspelningarna blir lika bra som att titta på boxen live. Inga ryck eller bildstörningar.

    Menyerna i boxen är som sagt lite primitiva och hanteringen av inspelningar är lite bökig. Men det funkar om man får till det och kvaliten blir som sagt var kanon.

    Det jag saknar mest nu är en EPG som sträcker sig mer än två program. Enl. spec. för boxen ska den klara 7 dagars EPG. Men det står inte vilken standard som stöds. Har försökt med CD som jag tror kör Media Highway men inte fått till det ännu.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det är nog olika vad som finns i olika firmware-releaser. Vad jag vet finns det inga plugins eller liknande man kan installera själv utan det som finns ingår i firmwaren. Kolla vilken version av firmware du har och se om du kan installera en nyare.
    Tack.
    Det var firmwaren det var fel på. Använd inte firmwaren från ignotech 2011-09-10 den startar inte mgcamd.

    //Tedski

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Hej, nu har dom första felet inträffat...svarar inte på fjärren, testade att lägga in OPENBOX_S10_110914.abs , funkade i 30 minuter, sen stod det "your box is a clone copy " , så då fick man reda på det, men men, iallafall så startar den inte nu , står bara ON i displayen, så den bootar inte, några tips ?
    Mvh P-son
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Nu börjar dom väl ändå gå lite långt när dom gör kopior på klonerna
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  5. #25
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av P-son Visa inlägg
    Hej, nu har dom första felet inträffat...svarar inte på fjärren, testade att lägga in OPENBOX_S10_110914.abs , funkade i 30 minuter, sen stod det "your box is a clone copy " , så då fick man reda på det, men men, iallafall så startar den inte nu , står bara ON i displayen, så den bootar inte, några tips ?
    Mvh P-son
    Det där är något som kan hända efter vad jag läst. Lösningen är att lägga in en annan image via serieporten. Kolla här:
    http://starview-6.info/?p=802
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #26
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Här är en ytterligare länk om hur man laddar en image i sin Openbox via serial porten:
    http://www.sat4fun.co.uk/showthread....n-RS232-Loader

    Det är alltså så att även Kina-tillverkade boxar klonas och det finns "clone-bombs" i vissa programvaror. Jag har inte råkat ut för detta ännu, men om ni råkar ut för det så tala gärna om var ni köpt boxen och vilken firmware som gav problem, så kan andra få reda på det.

    Vad jag läst så ska man alltså kunna återuppliva boxen efter en "clone-bomb" med hjälp av att lägga in en just image via serieporten. Om ni inte redan gjort en backup på original imagen så gör det ifall ni råkar ut för detta...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Ok, tackar för infon, får bli att testa lite , återkommer !
    Mvh P-son
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Då har jag labbat några några timmar och var på väg att slänga ut boxen genom fönstret innan jag kom på hur man skulle göra, så jag skriver ner det här medans det är färskt i minnet (:
    1. ladda ner Upgrade_PVR800 HD Tool
    2. koppla in boxen via comporten.
    3. se till att boxen är AVSTÄNGD
    4. se till att ladda flashfilen och kryssa i "include bootloader"
    5. var med med ena fingret på knappen (0/1) bak på mottagaren !
    6. en halv sekund efter att du tryckt på "next" knappen slår du på mottagaren!
    Detta funkade för mig..... efter ett antal försök !
    Så nu blir det att testa lite igen....Stort tack för hjälpen (:
    bootloader.JPG

    Mvh P-son
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  9. #29
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kul att du fick igång den och tack för den lilla lathunden!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Hej igen...
    Försökte få mitt viasat kort att fungera i kortläsaren på S10:an , men får ingen fart på de..., hur lägger man in boxid ? det är ju fler nummer på viasat originalboxen en vad det finns plats för i menyn på s10:an ?
    Mvh P-son
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss