Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 45

Ämne: HD igång?

  1. #21
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Tänk på att du måste ha en firmware som är 2 år gammal drygt för det ska funka, i nyare firmware har dom stängt av com-porten.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  2. #22
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Har nästan lyckats!

    fick tag på 10 00 00 positionen i minnet. men finns inget som heter 30 00 00 01 eller 30 00 01 utan då blir man pekad till 30 00 00.

    Har lyckats dumpa ut minnet men sitter lite fast just nu, heter positionen verkligen 30 00 01?

    Är 10 00 00 hwkey eller ekpair? Det står det ingenstans något om heller .

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    181
    Tackad
    4 gånger
    Jag har en TDS865Nv. Vad är skillnaden mot en TDS865NSDX?

  4. #24
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av chrilleman Visa inlägg
    Har nästan lyckats!

    fick tag på 10 00 00 positionen i minnet. men finns inget som heter 30 00 00 01 eller 30 00 01 utan då blir man pekad till 30 00 00.

    Har lyckats dumpa ut minnet men sitter lite fast just nu, heter positionen verkligen 30 00 01?

    Är 10 00 00 hwkey eller ekpair? Det står det ingenstans något om heller .
    Hur stor är din dump fil? Att leta på specifika positioner är svårt eftersom nyckeln inte ligger på samma ställe alltid.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #25
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Filen är 268435456 bytes.

    Hur ska man då kunna hitta nyckeln? Finns det någon speciell början eller liknande? Trodde den alltid låg på 10 00 00 och 30 00 01 om man gjorde "rätt"?

    Tacksam för hjälp då jag nu kommit mer än halvvägs känns det som

  6. #26
    Har kommet like langt som deg, men stoppet på akkurat samme problemet...ga opp til slutt.

  7. #27
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av chrilleman Visa inlägg
    Hur ska man då kunna hitta nyckeln? Finns det någon speciell början eller liknande? Trodde den alltid låg på 10 00 00 och 30 00 01 om man gjorde "rätt"?
    Jag kanske missförstår dig nu, men enligt guiden ska du ju inte gå till en specifik position i minnet. Du ska söka efter dessa siffror, och sedan är nyckeln nästkommande 16 byte.

  8. #28
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Aha kan det vara så kanske, då missförstod jag den, måste undersökas när man kommer från jobbet!

    Tack MrPotatoHead

  9. #29
    Dum fråga kanske, men är du sugen på att dela med dig av dumpen ? Kanske fler på forumet som har bra skillz i ämnet men inte haft tillgång till rätt typ av box etc.? Vad använder du för editor när du browsar i dumpfilen?

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av chrilleman Visa inlägg
    Aha kan det vara så kanske, då missförstod jag den, måste undersökas när man kommer från jobbet!

    Tack MrPotatoHead

    Tar också gärna en titt på dumpen om du vill.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss