Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 39

Ämne: Någon som har erfarenheter med flat dish paraboler?

  1. #21
    Färsking
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Det beror helt på var du bor. I Kiruna så måste du minst 90 cm & nere i Malmö klarar du dig med 50-60 cm.
    Norrköping.

    Men antar då att det kanske inte går, eller på gränsen. Får väl försöka hitta någon annan lösning.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Engelholm
    Inlägg
    71
    Funkar den som en singel LNB eller den tar in hela spectrumet på den bredd den har?

  3. #23
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2012
    Inlägg
    9
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Nexus Visa inlägg
    Bumpar lite nu. Men det är så att jag inte får sätta upp en parabol p.g.a BRF-regler. Alternativet blir då en flat dish. Jag har kikat på Selfsat H30D2. (http://www.dustinhome.se/product/501...der_SiteSeeker)

    Den motsvarar en 60 cm parabol. Jag vill kunna pricka in Eurobird 9E samt Hotbird 13E. Tror ni jag får in dessa med denna typ av parabol förutsatt att jag har fri sikt osv. Eller behöver jag en som ska motsvara större än 60 cm?
    Hej jag har en Selfsat som jag kör mot Astra 19.2 i Stockholm,inga problem med att få in kanalerna .inklusive HD kanalerna.

  4. #24
    Färsking
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av crisar Visa inlägg
    Hej jag har en Selfsat som jag kör mot Astra 19.2 i Stockholm,inga problem med att få in kanalerna .inklusive HD kanalerna.
    Okej, tack för ditt svar! Satellitproffsen kunde inte garantera att jag skulle få in alla kanaler då en 72 eller 80 cm parabol rekommenderades för Eurobird 9E. Jag vågade inte beställa och chansa eftersom Selfsat motsvarade 60 cm.

  5. #25
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Nexus Visa inlägg
    Okej, tack för ditt svar! Satellitproffsen kunde inte garantera att jag skulle få in alla kanaler då en 72 eller 80 cm parabol rekommenderades för Eurobird 9E. Jag vågade inte beställa och chansa eftersom Selfsat motsvarade 60 cm.
    Enligt den här kartan så får du nog in Eutelsat "Eurobird" 9A med en selfsat http://www.lyngsat-maps.com/footprin...9A-Europe.html

  6. #26
    Färsking
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Enligt den här kartan så får du nog in Eutelsat "Eurobird" 9A med en selfsat http://www.lyngsat-maps.com/footprin...9A-Europe.html
    Ligger lite på gränsen. Frågan är om man ska våga chansa. Kostar rätt mycket ändå.

  7. #27
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Nexus Visa inlägg
    Ligger lite på gränsen. Frågan är om man ska våga chansa. Kostar rätt mycket ändå.
    Jag hade nog chansat och köpt den.Vilka kanaler vill du se på Eurobird 9A?

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Kan man ha en sådan här bakom ett fönster (BRF) i södra sverige (v*a och cd) ??

  9. #29
    Färsking
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Jag hade nog chansat och köpt den.Vilka kanaler vill du se på Eurobird 9A?
    Är inte jag som ska ha den egentligen, men utländska kanaler som ligger på 11996, V, 27500, 3/4.

    Edit: Har varit i kontakt med Dustin Home. Jag har rätt att ångra varan inom 14 dagar, den får vara öppnad men måste vara i nyskick. Så jag ska beställa en på måndag och prova. Tänkte köpa en balja, cement och maströr för att göra mitt egna balkongstativ till Selfsaten också.
    Senast redigerad av Nexus den 2013-06-14 klockan 15:39.

  10. #30
    Färsking
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    14
    Fick hem den nu. Vet dock inte riktigt hur jag ska få in signal med den, är inte direkt som en parabol. Någon kunnig här?
    Ska få in Eutelsat 13 East.

    Har en vinkel på ca 23 grader. Men sen höjd på parabol och vilken vinkel i sidled vet jag inte Nybörjare.
    Senast redigerad av Nexus den 2013-07-09 klockan 14:44.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss