Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 79

Ämne: hjälp med flasha dm800se clone

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    104
    Tackad
    5 gånger
    21:54:36 Flashing failed (!!! 010 INVALID IMAGE (OR OLD VERSION)), box will be unusable now!!

    Den är kul den hadde jag igår senast på en 800klon
    Sök och du skall finna xD

  2. #22
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger
    Behövs det ladda bootloader innan image flashning för att open pli skall funka?

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger
    Jag har 2st sunray 800se med den där lilla "mini flashup" knappen på baksidan, som jag flashat med DE2.0 patchad för 2.01 sim, och detta har fungerat jättebra en längre tid, men nu nyligen när jag startade om den ena boxen, så blev displayen bara svart och det går inte att få kontakt med boxen via serviceporten längre, det lyser en grön diod på tunern, och 4st röda på moderkortet.. annars är det dött, hände precis samma sak på min andra idag. skulle bara starta om den så var den "död" inget alls kommer fram på displayen hur jag än gör som sagt.

    Är det någon som varit med on nåt liknande, eller någon som vet om det går att JTAG'a en 800se? känns om att det skulle kunna ha något med det att göra kanske? men jag har inte läst om någon som JTAG'at en 800se.

    Hoppas på svar.

    Mvh
    /C
    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    lilla "mini flashup" knappen på baksidan ? vad är det micro usb porten eller ? senaste version av sunray ska ha en på framsidan vad jag vet, alltså knapp, sim2.01 har du inte 2.10 i sunray ?
    Senast redigerad av crille44 den 2011-10-24 klockan 22:53.

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    många som flashar image med ssl84 bootloader behöver många ggr flasha bootloader first ssl84 men samma image boota om sedan flasha ny image med ssl84, senaste Pli från gjstroom behöver det också från ssl84 till ssl84a

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    lilla "mini flashup" knappen på baksidan ? vad är det micro usb porten eller ? senaste version av sunray ska ha en på framsidan vad jag vet, alltså knapp, sim2.01 har du inte 2.10 i sunray ?
    Det är denna knappen:
    http://www.flickr.com/photos/68765886@N05/6256523231/
    Sitter på de senaste sunray 800se, ingen som vet vad den är till för

    Problemet jag har är alltså att jag inte kan nå boxarna via service usb'n. den är död.. lyser 4 dioder på moderkortet, och 1 på tunern. men displayen är svart. så jag funderar på vad denna knappen kan ha för funktion, och om det finns någon ny programvara (typ sunray flashup) som använder sig av denna knapp... får som sagt ingen kontakt via service usbn, men har fått tipset att den kan vara dåligt lödd.. så jag ska kolla det.

    Det är med största sannolikhet flashen som blivit korrupt av nåt program. måste dock lyckas få kontakt med den via usb.. ska gräva mera.
    Senast redigerad av crash den 2011-10-25 klockan 11:58.
    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

  7. #27
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Men du måste installera drivrutin för att nå boxen
    det går rädda den men som jag skrev du måste installera drivrutin annars du kan inte nå boxen via service usb
    Ladda ner här och prova sen

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Men du måste installera drivrutin för att nå boxen
    det går rädda den men som jag skrev du måste installera drivrutin annars du kan inte nå boxen via service usb
    Ladda ner här och prova sen
    Den har jag givetvis redan installerad, och det fungerar med andra boxar via service usb. har fixat no ca errors osv tidigare, detta är inte samma problem.
    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

  9. #29
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    då måste du säga hej då till boxen

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger
    Det tror jag nog inte, är ju bara flashen som är korrupt, i värsta fallet så får man väl prova på jtag-anslutningen.
    Dock så verkar det vara vanligt att lödningarna till serviceporten är dåliga, så jag ska kolla över detta ikväll.
    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss