Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Linux ska vara enkelt ...

  1. #11
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Ubuntu = Ubuntu med Gnome GUI
    Kubuntu = Ubuntu med KDE GUI
    Xubuntu = Ubuntu med xfce GUI
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Ja, det är så det hänger ihop. Är dom i övrigt likvärdiga som server, så känns Ubuntu för mig som en liten vinnare? Många som använder och dessutom finns ju ett speciellt Ubuntu-forum, där man säkert kan söka svar på det mesta. Ja vet - det finns ni med gedigen kunskap här inne också :-)
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  3. #13
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Jag kan rekommendera Linux Mint. Snyggare och mer "färdigt" än Ubuntu direkt vid installation.
    Mint med siffror efter är Ubuntubaserade så all info du hittar om Ubuntu kan du använda på Mint också.
    Mint 11 finns som Gnomeversion och en lättviktig LDXE som passar bra till äldre datorer.

    http://www.linuxmint.com/

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Håller med om att den ser mycket ren och snygg ut! Kan jag sedan använda t ex Ubuntus forum vid ev. frågor, så verkar den intressant ... Nu har jag i o f s bytt upp mig till en "racerdator" - jämfört med min förra alltså ... En HP Media Center m7060n med en 3 GHz och 2 GB RAM. Men det känna väl aldrig fel om den jobbar snabbare ...
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-11-17 klockan 17:18.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 08:05
  2. enkelt gk editor??
    Av Svenljungaz i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 20:20
  3. Det är inte så enkelt....
    Av StIvan i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 16:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss