Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: "Ingen data på transponder (Time oul vid läsning av PAT)"

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger

    "Ingen data på transponder (Time oul vid läsning av PAT)"

    Min DM800HD har från en dag till en annan slutat att fungera. Får ingen bild på någon kanal, och efter ett tag visas ibland meddelandet "Ingen data på transponder! (Time out vid läsning av PAT)". Även "free to air kanalerna" är borta. Den inbyggda satfinder funktionen visar bra SNR och AGC, BER är dock 0 (har inte koll på om det ska vara det). Har testat att referens köra min gamla Nokia 9902 mot parabolen och den fungerar klockrent. Har startat om ett antal ggr. och även dragit ut sladden ca 1h, men ingen förändring. Tips mottages tacksamt.

  2. #2
    Medlem AnKaNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    97
    Tackad
    12 gånger
    Det felet du beskriver hände mig, jag bytte tuner och vips så funkade det igen. Så har du otur så är det bara att beställa ny tuner.

  3. #3
    Har samma fel på en av mina DM800HD. Har provat byta ut tuner och nätaggregat utan framgång. Om jag stänger av den och inte sätter i nätsladden på flera dagar (har inte kollat exakt vilken tid som behövs), så kan den fungera igen. Den dör dock igen efter några timmar. Det är inte värmeproblem, eftersom den inte hoppar igång när den blivit kall. Troligen någon komponent på moderkortet som inte är ok. Har plocket ner allt demonterbart och satt ihop igen men felet är kvar.
    Senast redigerad av absolut_mod den 2011-11-27 klockan 19:30.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Kan det vara så att det är gamla listor du lägger in? om det är så, testa ny satelites.xml o gör ny programsökning.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger
    Tack för era svar,

    Som sagt boxen började bete sig så här från en dag till en annan helt utan att jag gjort något.
    * Har testat med en helt ny turner, fungerar inte.
    * Testat med en ny satellites.xlm, fungerar inte.
    * Flashat om boxen med samma mjukvara som tidigare (76D, Gemini 3), fungerar inte.
    * Flashat om boxen med 76A, Gemini 2 5.1, fungerar inte

    Har full styrka på allt när jag står på en satellit, men den hittar inga kanaler vid sökning. Ingen data på transponder! (Time out vid läsning av PAT) kvarstår fortfarande.
    Senast redigerad av BPJ den 2011-12-04 klockan 12:08.

  6. #6
    Donator Vistasols avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    163
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BPJ Visa inlägg
    Tack för era svar,

    Som sagt boxen började bete sig så här från en dag till en annan helt utan att jag gjort något.
    * Har testat med en helt ny turner, fungerar inte.
    * Testat med en ny satellites.xlm, fungerar inte.
    * Flashat om boxen med samma mjukvara som tidigare (76D, Gemini 3), fungerar inte.
    * Flashat om boxen med 76A, Gemini 2 5.1, fungerar inte

    Har full styrka på allt när jag står på en satellit, men den hittar inga kanaler vid sökning. Ingen data på transponder! (Time out vid läsning av PAT) kvarstår fortfarande.
    Hej!

    Hur gick det med din box?
    Jag sitter nu med samma problem fast en dm800se ...
    Behöver hjälp ...

    /Vistasol

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Varit med om detta två gånger och båda var att loben från satteliten doldes pga snödrivor på tak.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BPJ Visa inlägg
    Tack för era svar,

    Som sagt boxen började bete sig så här från en dag till en annan helt utan att jag gjort något.
    * Har testat med en helt ny turner, fungerar inte.
    * Testat med en ny satellites.xlm, fungerar inte.
    * Flashat om boxen med samma mjukvara som tidigare (76D, Gemini 3), fungerar inte.
    * Flashat om boxen med 76A, Gemini 2 5.1, fungerar inte

    Har full styrka på allt när jag står på en satellit, men den hittar inga kanaler vid sökning. Ingen data på transponder! (Time out vid läsning av PAT) kvarstår fortfarande.
    Det är en till som hade samma problem som dig i denna forum...Hans ena fick sådana meddelande...men lyckades inte fixa det...Skulle vara kul och se vad för lösning det finns på problemet....

  9. #9
    Donator Vistasols avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    163
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Det är en till som hade samma problem som dig i denna forum...Hans ena fick sådana meddelande...men lyckades inte fixa det...Skulle vara kul och se vad för lösning det finns på problemet....
    Jag lyckdes få igång min box igen.
    Jag skruvade av "locket" och baksidan så jag kunde ta ur tunern.
    När jag ändå hade i sär boxen tog jag ur sim-kortet och torkade av kontakterna samt sim-kortet.
    Sedan satte jag i tunern och sim-kortet och startade boxen och jag fick bild.
    När jag skruvade dit baksidan märkte jag att tunern "gled" ur sitt fäste.
    Tryckte i den ordentligt igen, satte tillbaka locket ochdet funkar fortfarande.

    Vet inte riktigt vad jag gjorde för att "fixa" boxen men något av det ovanstående var det ju.

    /Vistasol

  10. #10
    Hej hopp. Jag har inte ens öppnat boxen när detta har hänt ett par gånger. Medicinen var att installera om kanallistan. Sen startade jag om och allt fungerade precis som tidigare.

Liknande ämnen

  1. "Ingen data på transponder" fel
    Av SundaY i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 12:03
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 22:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss