Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Dreambox v.s Miraclebox

  1. #1

    Dreambox v.s Miraclebox

    Hej!

    Jag står i valet mellan fyra olika boxar.

    1. En dm800hd klon från MyDalle för ca 1600kr
    2. En dm600T för ca 1600kr
    3. En Miraclebox 6 HD för ca 1800kr
    4. En Miraclebox 8 HD begagnad för 1300kr.

    Kan ni hjälpa mig med för och nackdelar?, Det är en djungel bland alla dessa boxar om man inte är insatt.

    Tack på förhand.

  2. #2
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    När det gäller Miraclebox så skulle jag rekommendera Miraclebox 9. om du absolut inte vill ha den så är Miraclebox 6 andra valet.
    Miraclebox 8 är en gammal box med sämre CPU och tyvärr med begränsningar OSV.

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger
    Jag skulle valt miraclebox 6 utav dom du nämnt, bara den som har 1080P och ska även klara av att visa 3D sändningar, inget jag testa dock.

  4. #4
    Tror inte frugan går med på en Miraclebox 9 för 3600kr för min nya hobby!...

    Så miraclebox 6hd är alltså ett bättre val än de dreamboxarna? Finns det nån annan box ni kan rekomendera i ungefär samma prisklass? HD är inget måste men önskvärt då HDMI är att föredra.
    Senast redigerad av niwi den 2011-12-15 klockan 15:28.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det finns AZBOX ELITE för lite under 2500 kr och Opticum HD X403 som jag köpte i Prag för under 1500 kr. Det är originalboxar. Opticum har en kortläsare (CONAX), det går alltså att stoppa in Canal Digitalkortet i den och sedan sätta igång med att titta på TV. Det går att yta mjukvara på den; sök i forumet här.

    AZBOX Elite: två CI och två kortplatser. Helt i klass med originalDreamboxar. Bättre bygkvalitet. Har tidigare haft taskig mjukvara, men de senaste uppdateringarna har fixat till de flesta problemen. Finns nu även två andra varianter av mjukvara som kan installeras istället för original.

    AZBOXen är bättre, men du kan få box på nyår i Prag om du går för Opticum. Då får du kanske lov att köpa Opticumen,.,,
    Senast redigerad av Schwede30 den 2011-12-15 klockan 18:50.

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger
    Jag har en Azbox elite, jag är nöjd med den.
    Men kostar ju en lite bit över 2400:-

    Så jag skulle ha kört på miracleboxen helt klart.

Liknande ämnen

  1. Miraclebox?
    Av Pette_rsson i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 18:13
  2. Miraclebox M9
    Av Zoorg i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 22:04
  3. Miraclebox 8 pvr hd
    Av Muggesand i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 10:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss