Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Bildfrysningar Mediaportal, Acamd

  1. #11
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Tyder på dålig mottagning, vad har du för TV-kort?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    har haft ett kort med detta

    17-01-2012 08:19:44 [INFO] [card10] CMDAPIFilter::The driver decided to have 5 buffers of 131072 bytes
    17-01-2012 08:19:44 [INFO] [card10] CMDAPIFilter::The driver decided to send 697 ts packets per sample
    17-01-2012 08:19:44 [WARN] [card10] ************************************************** ************

    och det var ett gammalt teratec fick aldrig till det ..skaffa ett annat !

    en annan ide du råkar inte använda samma anv/lös på 500 och htpc ...(då får du frysningar som du beskriver i första posten)

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Tyder på dålig mottagning, vad har du för TV-kort?
    Det är nåt teknikmagasinet-branded Zap kort. Förmodligen inte nån vidare kvalitet. Har varit sugen på nytt länge men ville vänta ut HD-utvecklingen men det verkar ju inte som om det blir för Boxer så att det funkar "fullt ut".


    Sent from my Nexus S using Tapatalk
    Zotac Zbox Nano AD10, Win7 64 med Mediaportal 1.2.3, två DVB-T tuners
    Dreambox 7000S - OpenPLi
    Dreambox 500T - OpenPLi maxvar


  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    och det var ett gammalt teratec fick aldrig till det ..skaffa ett annat !
    Ja det får nog bli lite inköp på den fronten. Har precis beställt en Zotac Nano låda med SSD som jag tänkte testa som HTPC. Kan bli nya sticks om jag tycker det verkar vara värt. Jag har ju trots allt Dreamboxen och jag tittar inte så himla mkt på broadcast. Men det är just när jag vill pausa (går inte alls på min dm500) eller spela in (funkar men det är dåligt ethernet på 500:an så det blir inte bra kvalitet)

    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    en annan ide du råkar inte använda samma anv/lös på 500 och htpc ...(då får du frysningar som du beskriver i första posten)
    Nej det är var ett nytt konto i NewCS. Däremot.. om man stoppar in fler kort i MP TV-server då måste man ha ett Newcs konto för varje kort i servern va?
    Zotac Zbox Nano AD10, Win7 64 med Mediaportal 1.2.3, två DVB-T tuners
    Dreambox 7000S - OpenPLi
    Dreambox 500T - OpenPLi maxvar


  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    japp .

    ett konto för varje instans av acamd .

    om du sätter cam limit till 3 på varje kort och du har 3 st tv kort blir det 9 st konton .

    men börja med att sätta cam limit till 1 om det funkar lägg till några till kör test i tvserver config och testa hur många du kan ha utan att det knasar upp sig ..(givetvis på samma mux om du bara har ett kort)

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    om du har en hundring över kan du köpa
    http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...ttagare-p98219

    sitter af 9015 chip i och det funkar utmärkt i mediaportal tillsamans med mdapi.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    om du har en hundring över kan du köpa
    http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...ttagare-p98219

    sitter af 9015 chip i och det funkar utmärkt i mediaportal tillsamans med mdapi.
    Tack för tipset. Jag provade nu med ett annat (Cinergy T USB XE) och det verkar funka mkt bättre än Zap-stickan. Lite skumt att både i MP och ProgDVB så när den ska tuna en kanal så sticker först level-indikatorn ända upp o sen ända ner medans quiality-indikatorn står konstant på 100 på alla kanaler. Jag tror det är nåt buggigt där men det verkar funka bra på alla kanaler så jag kör vidare på det här.

    Men jag är sugen på att ha fler än en sticka i så klart så det får bli en tur till Kjell så får jag prova det där också.
    Zotac Zbox Nano AD10, Win7 64 med Mediaportal 1.2.3, två DVB-T tuners
    Dreambox 7000S - OpenPLi
    Dreambox 500T - OpenPLi maxvar


  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    quiality är det enda viktiga

    signal/level vad jag har förstått av dom som kan och programerar tvservern till mp så gör till värkarna olika med sina drivers så det blir svårt att räkna ut vad som är bra eller dåligt finns lite att läsa om på mp forumet om det om du är intreserad .

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    japp .

    ett konto för varje instans av acamd .

    om du sätter cam limit till 3 på varje kort och du har 3 st tv kort blir det 9 st konton .

    men börja med att sätta cam limit till 1 om det funkar lägg till några till kör test i tvserver config och testa hur många du kan ha utan att det knasar upp sig ..(givetvis på samma mux om du bara har ett kort)
    Provade att sätta cam limit till 2 och sen tuna in både TV4 fakta och TV4 film samtidigt (ska ligiga på samma enligt Teracoms frekvenstabell) men bara den första gick igång men den andra var scrambled. Tänkte att MDAPI skulle kicka igång en extra katalog där under plugins med namnet <cardname>1 utöver den första <cardname>0 som automatgenererades men så blev det inte. Så jag kopierade manuellt <cardname>0 till <cardname>1 och editerade cardclient.conf i den nya till att använda ett nytt newcs konto. Men vill inte.. säger bara channel is scrambled när jag försöker tuna in ytterligare en kanal.
    Zotac Zbox Nano AD10, Win7 64 med Mediaportal 1.2.3, två DVB-T tuners
    Dreambox 7000S - OpenPLi
    Dreambox 500T - OpenPLi maxvar


  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av hmlrs Visa inlägg
    Här är några tips du kan prova:
    Pröva att ticka "Don't drop discontinued packages" i
    mediaportal configuration -> tv-client -> General settings /ts reader options
    och se om det hjälper. (För mig gjorde det inte det).
    Ja det har jag gjort men jag vet inte om det gjorde ngn skillnad egentligen.

    Citat Ursprungligen postat av hmlrs Visa inlägg
    Prova olika tsreader.ax filter från denna länk. Har fixat många fel för mig, bla inget ljud och eller inget ljud och svart bild. Har dock fortfarande random ryckningar.
    Eftersom inspelningarna fungerar så kan det vara detta som strular.

    http://forum.team-mediaportal.com/ge...opment-102693/
    Provar en ny där. Nu hade jag redan fått bort det mesta av hackandet men aldrig fel att ligga med det nyaste
    Zotac Zbox Nano AD10, Win7 64 med Mediaportal 1.2.3, två DVB-T tuners
    Dreambox 7000S - OpenPLi
    Dreambox 500T - OpenPLi maxvar


Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 07:40
  2. Mediaportal 1.0.2 med Acamd
    Av rolrn i forum HTPC
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 09:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss