Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: PVR Server Hjälp

  1. #1

    PVR Server Hjälp

    Hej.
    Jag är ute efter hjälp med att sätta upp en PVR(?) server, PC-Windows XP baserad med Canal digitals utbud.
    Jag vill att förvalda tv-program skall spelas in och konverteras till något smidigt bra format som sedan skall streamas till min HTPC.
    Min dröm: Att den spelar in hela serier som är förvalda, tar bort reklam och konverteras automatiskt samt ev flyttas via nätverk till min NAS. Jag förstår att detta kanske är en utopi att allt sker automatiskt..
    Har Canal-Digital som abb och har inhandlat USB-kortläsare.
    Anledningen till att jag vill köra Win XP är att det bla. är lätt och smidigt att logga in via fjärrskrivbord och konfa/underhålla servern, som jag gör nu med min nas server.

    Har tidigare ägt digitalboxar som man fått med sitt tv-abb som har PVR funktion men tycker inte det funkar bra + att jag vill spara olika serier på min NAS för senare nöjje.

    Tackar på förhand.

  2. #2
    Tror du bör kika på 4therecord har inte testat den själv men ska visst vara bra på det du beskriver

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Rymmarn Visa inlägg
    Tror du bör kika på 4therecord har inte testat den själv men ska visst vara bra på det du beskriver
    Tackar, ska genast kolla upp det!

Liknande ämnen

  1. Svar: 130
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 10:54
  2. Hjälp! Konfigurera Dreambox som server.
    Av zyce i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 17:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss