Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Viaccess emulering till DVB-T

  1. #1
    glide3dfx
    Gäst

    Viaccess emulering till DVB-T

    Hejsan!

    Vet någon om det finns nån emuleringsprogramvara som kan emulera smartcard (viaccess) och är kompatibelt med något DVB-T PCI-baserat kort...

    Verkar att gå över ån efter vatten att köra emulatorn mot ett instickskort och koppla en CI/CAM adapter till DVB-T kortet!!

    Eller finns det nån mjuk lösning som ta hand om COMx porten som de flest emulatorer använder för att prata med externa boxar, som kan "prata" med ett DVB instickskort?!?

    Cheers,
    Glide3dfx

  2. #2
    Här finns allt du söker http://happysat.coolfreepage.com/

  3. #3
    glide3dfx
    Gäst

    allt?

    jag har varit inne där.. men nån större "struktur" på vilka program som lirar bra med DVB-T kort och funkar som viaccess-emulatorer mjukt etc, är ganska svårfunnet (bland alla pop-ups ;-).. Rätt många program om man ska ladda hem alla och prova sig fram..

    Vad jag förstått har DVBcontrol stöd för DVB-T (men inte t.ex. progDVB.. mfl)..

    När det gäller smartcard emuleringen verkar Yankse fungera enl. uppgift, men finns det andra alternativ?!?

    cheers,
    TJ

  4. #4
    Vet inte vad du har för kort men till Skystar2 rekommenderas My Theatre + Yankse, men fungerar förmodligen med Hauppauge-kort också

    Ang pop-ups så använder jag popup-stopper pro och har därför inga problem, dessvärre är det bara Happysat (vad jag vet) som alltid har dom sista versionerna och alltid har koll på grejerna

  5. #5
    glide3dfx
    Gäst

    danke

    OK danke,

    /glide3dfx

Liknande ämnen

  1. Conax Cam programera om till Viaccess Cam?
    Av mdredfox8 i forum Viaccess
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 13:17
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 14:17
  3. Nergradera till viaccess nokia 9780 s
    Av rallyrobin i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 21:57
  4. nds till viaccess
    Av reecord i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-14, 20:12
  5. Viaccess i 18-24 månader till ???
    Av trollhattan i forum Viaccess
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 09:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss