Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: Ny på HTPC DVB fronten

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    Har inte tittat på Comskip eftersom jag sitter med separat server och det skall inte funka då men som du säjer kanske funkar om man kör utan rtsp skall testa )..

  2. #22
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    Testa denna comskip.ini. Den funkar till typ 90% av svenska kanaler. Bara vissa trailers och reklamfilmer som ställer till det.

    detect_method=111 ;1=black frame, 2=logo, 4=scene change, 8=fuzzy logic, 16=closed captions, 32=aspect ration, 64=silence, 128=cutscenes, 255=all
    validate_silence=1 ; Default, set to 0 to force using this clues if selected above.
    validate_uniform=1 ; Default, set to 0 to force using this clues (like pure white frames) if blackframe is selected above.
    validate_scenechange=1 ; Default, set to 0 to force using this clues if selected above.
    verbose=10 ;show a lot of extra info, level 5 is also OK, set to 0 to disable
    max_brightness=60 ;frame not black if any pixels checked are greater than this (scale 0 to 255)
    test_brightness=40 ;frame not pure black if any pixels checked are greater than this, will check average brightness (scale 0 to 255)
    max_avg_brightness=25 ;maximum average brightness for a dim frame to be considered black (scale 0 to 255) 0 means autosetting
    max_commercialbreak=600 ;maximum length in seconds to consider a segment a commercial break
    min_commercialbreak=25 ;minimum length in seconds to consider a segment a commercial break
    max_commercial_size=125 ;maximum time in seconds for a single commercial or multiple commercials if no breaks in between
    min_commercial_size=4 ;mimimum time in seconds for a single commercial
    min_show_segment_length=150 ; any segment longer than this will be scored towards show.
    non_uniformity=500 ; Set to 0 to disable cutpoints based on uniform frames
    max_volume=500 ; any frame with sound volume larger than this will not be regarded as black frame
    min_silence=12 ; Any deep silence longer than this amount of frames is a possible cutpoint
    ticker_tape=0 ; Amount of pixels from bottom to ignore in all processing
    logo_at_bottom=0 ; Set to 1 to search only for logo at the lower half of the video, do not combine with subtitle setting
    punish=0 ; Compare to average for sum of 1=brightness, 2=uniform 4=volume, 8=silence, 16=schange, set to 0 to disable
    punish_threshold=1.3 ; Multiply when amount is above average * punish_threshold
    punish_modifier=2 ; When above average * threshold multiply score by this value
    intelligent_brightness=0 ; Set to 1 to use a USA specific algorithm to tune some of the settings, not adviced outside the USA
    logo_percentile=0.92 ; if more then this amount of logo is found then logo detection will be disabled
    logo_threshold=0.75
    punish_no_logo=1 ; Default, set to 0 to avoid show segments without logo to be scored towards commercial
    aggressive_logo_rejection=0
    connect_blocks_with_logo=1 ; set to 1 if you want successive blocks with logo on the transition to be regarded as connected, set to 0 to disable
    logo_filter=0 ; set the size of the filter to apply to bad logo detection, 4 seems to be a good value.
    cut_on_ar_change=1 ; set to 1 if you want to cut also on aspect ratio changes when logo is present, set to 2 to force cuts on aspect ratio changes. set to 0 to disable
    delete_show_after_last_commercial=0 ; set to 1 if you want to delete the last block if its a show and after a commercial
    delete_show_before_or_after_current=0 ; set to 1 if you want to delete the previous and the next show in the recording, this can lead to the deletion of trailers of next show
    delete_block_after_commercial=0 ;set to max size of block in seconds to be discarded, set to 0 to disable
    remove_before=0 ; amount of seconds of show to be removed before ALL commercials
    remove_after=0 ; amount of seconds of show to be removed after ALL commercials
    shrink_logo=5 ; Reduce the duration of the logo with this amount of seconds
    after_logo=0 ; set to number of seconds after logo disappears comskip should start to search for silence to insert an additional cutpoint
    padding=0
    ms_audio_delay=5
    volume_slip=40
    skip_b_frames=0 ; Set to 1 to force Comskip to skip frames for higher processing speed.
    max_repair_size=200 ; Will repair maximum 200 missing MPEG frames in the timeline, set to 0 to disable repairing for players that don't use PTS.
    disable_heuristics=4 bit pattern for disabling heuristics, adding 1 disables heristics 1, adding 2 disables heristics 2, adding 4 disables heristics 3, 255 disables all heuristics
    delete_logo_file=1 ; set to 1 if you want comskip to tidy up after finishing
    output_framearray=0 ; create a big excel file for detailed analysis, set to 0 to disable
    output_data=0 ; create a dump of the user data channel, used for CC and XDS (such as V-Chip info). Can be use together with output_framearray to remote debug CC decoding
    output_videoredo=0
    output_womble=0
    output_mls=0 ; set to 1 if you want MPeg Video Wizard bookmark file output
    output_cuttermaran=0
    output_mpeg2schnitt=0
    output_mpgtx=0
    output_dvrcut=0
    output_zoomplayer_chapter=0
    output_zoomplayer_cutlist=0
    output_edl=0
    output_edlx=0
    output_vcf=0
    output_bsplayer=0
    output_btv=0 ; set to 1 if you want Beyond TV chapter cutlist output
    output_projectx=0 ; set to 1 if you want ProjectX cutlist output (Xcl)
    output_avisynth=0
    output_vdr=0 ; set to 1 if you want XBMC to skipping commercials
    output_demux=0 ; set to 1 if you want comskip to demux the mpeg file while scanning
    sage_framenumber_bug=0
    sage_minute_bug=0
    live_tv=0 ; set to 1 if you use parallelprocessing and need the output while recording
    live_tv_retries=4 ; change to 16 when using live_tv in BTV, used for mpeg PS and TS
    dvrms_live_tv_retries=300 ; only used for dvr_ms
    standoff=0 ; change to 8000000 when using live_tv in BTV
    cuttermaran_options="cut=\"true\" unattended=\"true\" muxResult=\"false\" snapToCutPoints=\"true\" closeApp=\"true\""
    mpeg2schnitt_options="mpeg2schnitt.exe /S /E /R25 /Z %2 %1"
    avisynth_options="LoadPlugin(\"MPEG2Dec3.dll\") \nMPEG2Source(\"%s\")\n"
    dvrcut_options="dvrcut \"%s.dvr-ms\" \"%s_clean.dvr-ms\" "
    windowtitle="Comskip - %s"

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    Får inte comskip att funka alls ..

    comskip gör filerna och i mediaportal logen ser jag att den hittar dom men den hoppar fan inte över reklamen.

    jag har ställt in att den skall göra det automatiskt i mp config under videos och testat att spela upp inspelningen i videos/recordings men det funkar fan inte alls ...

    kör givetvis single seat under testet ..

    någon som har en ide ..eller har en fungerande comskip setup ..

  4. #24
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    Comskip funkar endast i TV Recordings vad jag vet. Du kan se om filen laddats i MediaPortal genom att visa kapitel. Reklampauserna laddas som "DVD chapters".
    Kontrollera även .txt-filen som skapats för att se om den verkligen hittat nån reklam. Det ska se ut så här:
    FILE PROCESSING COMPLETE 107936 FRAMES AT 2500
    -------------------
    2410 4521
    21569 29301
    51557 60217
    78014 86007
    107767 107937
    Det jobbas just nu på comskip-delen i MP. Förhoppningsvis kommer det även att funka i Videos i MP 1.3 final.

  5. #25
    Nä, nu har jag testad och slitit i håret ...
    När man väl vänjer sig till snabba kanalbyten i Dreambox så blir man bara vansinnig på långa byten i mediaportal och andra viewers.

    Nån som vill köpa en TBS6981? Fungerar felfritt, kanske min E-450 som är för trög, orkar inte testa mera, dreamboxen är tillbaks, skall nog fortsätta med Mediaportal för annat men inte för TV ...

    Hälsningar ...

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    @trug

    fick det att funka i går var tvungen att byta ut lite filer efter som jag kör 1.3 alpha .

    http://forum.team-mediaportal.com/th...meline.109482/

    det funkar i både videos/recordings med dom filerna ..

    skall testa med en nät klient senare i kväll ..

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    @Dr.Feelgood

    om du har lite tid över så testa med openelec ..pm killen och be om en img som du kan köra med ditt tbs6981 ..
    http://openelec.tv/forum/83-dvb-ss2-...with-tbs-cards

    tomsenior9999

    bara en tanke kanal byten mellan tvheadend och xbmc är mycket snabba ...

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    @Dr.Feelgood

    om du har lite tid över så testa med openelec ..pm killen och be om en img som du kan köra med ditt tbs6981 ..
    http://openelec.tv/forum/83-dvb-ss2-...with-tbs-cards

    tomsenior9999

    bara en tanke kanal byten mellan tvheadend och xbmc är mycket snabba ...
    skall testa, har kortet kvar i datorn och har hört att det går att köra openelec från sticka så ...

    vad rekommenderas,
    idag kör jag single seat, dvs server och klient på samma dator, dock så har jag en serverdator i garaget som jag kan använda för server sidan.

    Är openelec en TV-server aka DVBlogic ? Vilken klient skall man använda då, XBMC eller WMC på Win7 eller måste man ha Linux på klienten också


    / Feelgood

  9. #29
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Tänk på att OpenElec använder TVHeadEnd och därmed saknar stöd för time-shift (pausa live-tv).
    D.v.s. behöver du funktionen, välj annan lösning..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    ligger det linux på servern i garaget skulle jag flytta tv kortet dit och instalera tvheadend på den.

    sedan finns det flera möjligheter att titta på tv från dom andra datorerna ..men xbmc är ett bra alternativ (funkar både under linux och win)

    men du tapar som sakt var time-shift funktionen med tvheadend ..

    ett annat alternativ är att testa argus /4therecords tv server och använda mediaportal som klient ..

Liknande ämnen

  1. RAID 5 på HTPC?
    Av Tommy Newjersey i forum HTPC
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 09:27
  2. Lite nytt på p2p streaming fronten
    Av Ripleyonline i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 15:24
  3. PCI DVB-S FTA HTPC
    Av giggelito i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-06, 15:30
  4. DVB / Htpc
    Av sprawl i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 10:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss