Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 35

Ämne: Konfigurera backend i MythUbuntu?

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger

    Sv: Konfigurera backend i MythUbuntu?

    Tack, siktar på att prova ikväll

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Baah, kunde inte komma åt http://www.comhit.net igårkväll, fick timeout. Brukar ta evigheter att ladda en sida, igårkväll räckte inte en evighet.

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    brukar funka om du går in på google och söker efter comhit och klickar på länken direkt till forumet .
    Jag kommer kanske in en gång på 100 om jag skriver www.comhit.net ..

  4. #24
    Tjena

    Jag har gjort samma resa som du Erik-NA men jag ligger kanske ngt år före dig. Detta ska gå att lösa även om det är krångligt.

    Jag kör Mythtv 0.24-nåt och sasc-ng mot en oscam, TBS dual tuner. Jag har upplevt samma problem som du men om du fått sasc-ng att funka är du förbi det värsta. Jag har dock inte orkat uppgradera till 0.25 eller 0.26, men det ska bli intressant och se hur stabilt det blir för dig när detta är uppe och snurrar.

    Om jag tolkat dig rätt nu så är det konfig av mythtv backend som strular? När jag gjorde detta så testade jag första med okodade kanaler och då gjorde jag konfigurationen direkt mot tuner-kortet. Men för att få in de kodade kanalerna behöver man ju konfigga mot loopback-adaptrarna. Jag fick rådet via ngt annat forum att i setupen ta bort alla tuner-cards, video-sorces och input connectors, för att rensa databasen och börja om på ny kula. Jag har heller aldrig gjort någon channels.conf (eller vad den heter) utan alltid skannat i setupen.

    Det låter skumt också att du inte får se några kanaler i kanaleditorn, de borde dyka upp där direkt. Om jag kommer ihåg rätt fick jag hålla tungan rätt i mun efter genomförd skanning så att kanalerna sparades, dvs tryck "next" ordentligt tills man kommer till "sista sidan".

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Anmäler att jag igårkväll fick igång det hela! Gjorde en full scan med värdena från Plow. Provade först att kontrollera om det gick att avkoda vid kanalsökning, men då kraschade sasc-ng. Det finns en patch som jag installerat i sasc-ng, men det var tydligen inte tillräckligt.
    Gjorde om sökningen, men utan att kontrollera om det går att avkoda krypterade kanaler och då gick det bättre.

    Så nu har jag ett fungerande mythTv. Har provat med två frontends samtidigt och det funkar bra.

    Nästa steg är att göra om installationen och dokumentera vad jag har gjort. (Summan av mina försök finns dokumenterade här på forumet i denna och annan tråd)

    Nu har jag börjat sniffat på MyhTV, det är massor kvar att göra. Vet knappt hur det funkar.

    Måste också kontrollera så att det är stabilt, blir lite orolig över att sasc-ng kraschade, hoppas inte det händer när man tittar.
    Senast redigerad av Erik-NA den 2012-10-18 klockan 15:06.

  6. #26
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag och säkert flera andra på detta forum vore väldigt tacksamma ifall du ville göra dig besväret att dokumentera hur du fått igång det!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Det är ett av målen med detta, dvs att dokumentera.

    Resan fram till idag har varit brokig och krokig och minst sagt jobbig. För det första är det en djungel av nya okända busswords. Dessutom är det inte självklart hur man skall göra.

    Slutligen, jag har "bara" fått det att fungera. Det är mycket kvar att lära sig:
    • Hur flyttar man kanaler i kanal-listan?
    • Hur fungerar inspelning?
    • Hur får man EPG att fungera?
    • etc etc


    Jag skall göra ett försök att beskriva vad jag har gjort. Tänkte skapa en Wiki-sida om detta.
    Just nu skall jag kika lite på hårdvara till ett par frontends.
    Senast redigerad av Erik-NA den 2012-10-18 klockan 15:12.

  8. #28
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    flytta kanaler gör man lättast i mythweb...samma sak med inspelning
    EPG kan du ta från satelliterna eller via xml.
    Rust Never Sleeps

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Som information håller jag på att sammanställa information över vad jag har gjort. Det är inte bortglömt!

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger

Liknande ämnen

  1. Konfigurera 8000box
    Av husa550 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 17:09
  2. Konfigurera mgcamd 1.31
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-14, 00:40
  3. Konfigurera 7025 med Viasat
    Av Blizzzard i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 13:21
  4. Konfigurera 400s och 200s för cs
    Av beson i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 12:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss