Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Slippa BBB:s router?

  1. #1

    Slippa BBB:s router?

    Hej, jag har beställt BBB bredband 100 samt deras IPTV och har fått hem deras standardbox. Kommer att börja använda dessa den 15:e

    Jag har även fått deras skitmodem som har Gstandard på wifi samt 10/100 på lanportarna. skit tycker jag och tänkte att jag skulle köpa en Asus router, RT-N66U

    Jag behöver veta om jag kan dra sladden från väggen, in i routern och sedan in i digitalboxen utan att använda switch emellan eller nåt annat. Asus-routern ska visst stödja multicast som jag har förstått är ett måste om det ska gå överhuvudtaget.
    Är det någon som lyckats med lösningen jag vill ha? Alltså enbart Asus-router och så BBB:s digitalbox?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger

    Slippa BBB:s router?

    Jag gissar att det är samma för BB som de andra leverantörer ex Telia att de har en "bredbands box" som delar upp signalen på de olika Virituella lanen. Sen kan du koppla router efter.
    Bb brukar dessutom inte ha routerfunktion i sina prylar utan endast Switch.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger

    Slippa BBB:s router?

    Du borde kunna ställa om ISP's router i bryggat läge och därefter koppla in valfri router.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Mike T Visa inlägg
    Du borde kunna ställa om ISP's router i bryggat läge och därefter koppla in valfri router.
    Det är just detta jag vill slippa. Jag vill inte använda BBB:s switch/router eller vad.
    Är det nån som vet om det går att slippa den om man har IPTV???

Liknande ämnen

  1. Slippa köra hela init.d/cron ?
    Av johndoe i forum Linux
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 21:23
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 12:27
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 19:14
  4. Hur ska man slippa uppdateringen!
    Av andrease i forum Viasat
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 21:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss