Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 40

Ämne: Bricked M3

  1. #11
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Snickrade ihop en NULL-modem-kabel och lyckade flasha om boxen med original firmware från www.yojiatech.com. Har dessutom startat om den 20ggr utan problem. Verkar alltså INTE vara en klon.

    Min fråga är dock hur jag ska göra satellit-inställningarna om jag har antennen riktad mot Sirius och Thor. I Disecq:en är Sirius ansluten till A och Thor till B.

    En underlig sak är att inställningarna för Wifi och MGCamd låg kvar i boxen trots att jag flashat om den???
    Senast redigerad av nauleem den 2012-11-12 klockan 18:37.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    70
    Tackad
    4 gånger

    Bricked M3

    Markera sateliterna på listan och på diseq sätt port 1 på via och port 2 på thor

  3. #13
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Svartenb Visa inlägg
    Markera sateliterna på listan och på diseq sätt port 1 på via och port 2 på thor
    Ska alltså Diseqc 1.0 användas och Diseqc 1.1 vara Disable?
    Vilket värde ska det vara på LNB Freq? Det finns följande att välja på; 3620, 5150, 5750.
    Ska 22K vara på eller av?

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    70
    Tackad
    4 gånger

    Bricked M3

    Precis 1.0
    1.1 är för motordriven parabol
    Ang det andra får jag kolla när jag kommer hem men jag har onte ändrat det.

  5. #15
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Har nog lyckats ställa in så att jag kan söka på båda satelliterna, det verkar iaf som om den hittar i princip alla kanaler. Dessvärre är SNR bara typ 5%, så när jag försöker kollan på en kanal så visas texten no signal. Har lyckats att få bild en eller två gånger med SNR runt 75%. Men efter att jag fixat diseqc-inställingarna, så kan jag bara söka rätt på alla kanaler men får inte bild på någon.

    Den sladd jag använder funkar alldeles utmärkt i en VU+ Duo, där ligger SNR på 95%. Ja, jag vet att man inte kan jämföra oxars SNR när det mäst i procent. Men 5% på min M3:a ger iaf ingen bild.

    Hur är det möjligt att jag hittar runt 1400 kanaler, men har SNR 5% på alla?
    Senast redigerad av nauleem den 2012-11-12 klockan 23:34.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    300
    Tackad
    7 gånger
    Första gången du uppdaterade boxen tog du firma ver från http://www.yojiatech.com/index.html


    eller du tog den från ..

    http://www.skybox.cc/down.asp


    Övrigt så blir text fixen försenad ,de skickade ny firma ver men inte funkar den som de ska.
    Så de får jobba på det igen någon vecka.

    Du ska inte ändra något i sat config

    Du väljer bara in vilka sat du ska ta
    på lnb ett eller två.

    Bara till att söka ,sök i nätverk.


    Du gör ju det 700000 gånger svårare än det behöver vara .

  7. #17
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Har fått det att "fungera" nu. Använder mig av Port 1 och 2 och ställde frekvensen på Universal. Vidare var jag tvungen att söka efter kanaler från en satellit åt gången, annars fick jag problem med låg signalstyrka.

    Har dock problem med att bilden låser sig efter några minuter. Ibland hoppar den igång igen, ibland inte. Om jag startar om boxen så funkar det återigen några minuter. När bilden låser sig så visas klienten som idle i CSPs webbinterface.

    Ansluter boxen mot CSP och använder Extended Newcamd.
    DES-key är 0102030405060708091011121314.
    Mjukvaran i boxen är SKYBOX_F3_M3_wifi_1207030482.

  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är nog inte säkert att Skybox klarar extended newcamd. Hade jag varit du hade jag provat med vanliga newcamd-portar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #19
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Tackar! Provade vanliga Newcamd, får dessvärre samma problem. Det känns som om boxen kopplar ner då och så, att det är strul med WiFi-adaptern...

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    70
    Tackad
    4 gånger

    Bricked M3

    Prova och kör kabel och se om det blir någon skillnad
    Jag kör 2 boxar en med kabel och en. Wifi utan större problem

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss