Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Krypterad kanal miraclebox 6 HD plus

  1. #1

    Krypterad kanal miraclebox 6 HD plus

    Jag har köpt en Miraclebox 6 HD Plus som jag bara får Krypterad kanal på, jag har testa mgcanmd filen i en anna box så den fungerar.. Boxen ansluter till servern men det verkar som att den inte kan läsa av det som kommer till boxen.

    Jag har uppdaterat till nyaste firmware men utan reslutat.. Någon sam haft samma problem och hur löstes detta

  2. #2
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Kör xcam istället.

  3. #3
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Eller kolla mg_cfg, vad står det på B ?
    Står det
    B: { 00 } prova ändra till B: { 06 } om det nu sitter en mips propp i en sådan...
    Kolla även så att /var/keys är länkat till /usr/keys, annars skapar du en länk:
    ln -s /usr/keys /var/keys
    Senast redigerad av Minime den 2012-11-27 klockan 09:22.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  4. #4
    Här gick det undan med svar.. snyggt.

    Jag har provat med xcam men med samma resultat, men jag kan prova ställa om B: { 00 } till B: { 06 }

    /var/keys till /usr/keys vart kollar jag det?

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    När du kör XCam ligger inte filerna i /var/keys.

    Kommer inte ihåg nu, men du kan logga in med telnet mot MB så ser du direkt..
    Om du har installerat XCam via menyerna, så letar den efter filerna längre ner i filsystemet..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #6
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ozzmosis Visa inlägg
    Här gick det undan med svar.. snyggt.

    Jag har provat med xcam men med samma resultat, men jag kan prova ställa om B: { 00 } till B: { 06 }

    /var/keys till /usr/keys vart kollar jag det?
    Kör telnet (Använd putty om du sitter på en Wintendo PC) in på boxen för att "surfa in" och kolla.
    Skriv:
    Kod:
    ~# ls -l /var/keys
    Så borde du se något liknande:
    lrwxrwxrwx 1 root root 9 Jan 1 2000 /var/keys -> /usr/keys/
    Senast redigerad av Minime den 2012-11-27 klockan 09:55.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  7. #7
    Nu är jag ny på MB så jag har installerat allt via USB.. Kan man även ftpa till MB? vad är user och lösen?

    Måste säga att detta forum är kanon.. jag har varit på MBs forum men det är trögt med svar där

  8. #8
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    User: root
    Pass: dreambox
    Tänka sig samma som DreamBox ;-)
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  9. #9
    Nu känns det som att det kanske löser sig till slut.. igår var jag när att plocka fram hammaren och gå lös på boxen.

    Men än en gång så tycker jag att det är konstigt att den in får bild, jag har ju testat i en annan MB box men det var en MB6 HD ifs.
    Kanske med alla tips jag fått idag så löser sig problemet

  10. #10
    Jag har forskat en hel del med detta för jag har samma problem med både MB 6, 8 och 9. Jag använder enbart mgcamd.
    Har min MB 6 på samma nät som kortservern och pekar på direkt på kortserverns ipadress. Då fungerar detta perfekt, inga krypterade kanaler.
    Ändrar mgcamd konfigen att gå på min utside adress, dvs gå ut och vända och in igen, dvs igenom min router, och använder en dyndns adress. Då får jag mycket krypterad kanal.
    Ska nu som sista test ändra till min utside ipadress för att se om det har med dns uppslag eller inte mot dyndns tjänsten.

    Oavsett resultat, så kan jag konstatera att en DreamBox oavsett modell ALDRIG har problem med en dns adress, men MB har detta problem hela tiden. Har testat med att byta router till en nyare variant och då fått bättre resultat.
    Läste på ett annat forum att MB tappar tcp sessionen med routern och på så sätt även kontakt med kort servern. Jag är ingen nätkille men det kanske finns någon här på forumet som har tips om hur jag kan scanna nättrafiken och på så sätt se när sessionen dör.

Liknande ämnen

  1. Krypterad kanal MB8
    Av Hassan12 i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 13:11
  2. Krypterad BC Fil
    Av BenkeBus i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 20:15
  3. krypterad fil
    Av Frallan i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 23:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss