Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 71 till 79 av 79

Ämne: Frågor på problemställningar MythTv och sasc-ng

  1. #71
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mrman Visa inlägg
    Jag har min parabol på taket så jag tog med laptop upp och körde SSH till backend-maskinen och tunade in några olika kanaler och vred på alla saker tills jag fick bästa signal/brusförhållande.
    Hur fixade du fram signal/brusförhållandet?

    Jag provade med
    Kod:
    szap -a4 -c /etc/channels.conf "SVT1" -r
    Och får svaret
    Kod:
    status 1f | signal bf60 | snr ffff | ber 00000000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK
    Hur skall jag tolka "snr ffff"? Antar att det är signal to noise ratio?

    Eller finns det andra enklare sätt?

  2. #72
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Häromdagen blev TBS-drivern till DVB-kortet uppdaterad. Hoppas den gör skillnad...

  3. #73
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Jag har haft en mastodontkrash på systemdisken. Fy fan för ocz. Bars till att börja om. Huga
    Rust Never Sleeps

  4. #74
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger

    Sv: Frågor på problemställningar MythTv och sasc-ng

    Aaaahh suck. Jag kör med Intel SSD och ext4. Lade fö upp en fstrim i crontab häromveckan så nu körs trim dagligen.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

  5. #75
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Inte kul när disken är borta från biosen. Får ut en ny men jobbet att installera om allt suger... säger som Homer "I havent learned a thing"
    Rust Never Sleeps

  6. #76
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger

    Sv: Frågor på problemställningar MythTv och sasc-ng

    Citat Ursprungligen postat av Erik-NA Visa inlägg
    Häromdagen blev TBS-drivern till DVB-kortet uppdaterad. Hoppas den gör skillnad...
    Anmäler härmed att ny driver gjorde stor skillnad. Stuttering har minskat till nära noll, kanske helt tom.
    Anledningen till att jag är osäker är att nu har ett annat fenomen dykt upp då hela bilden kan flärpa till under någon eller tom ett par sekunder. Eller så fryser bild och ljud under delar av en sekund. Detta sker dock väldigt sällan, kanske en gång på tre timmar.
    Har svårt att härleda problemet, det kan ju vara driver, sasc-ng, mythtvbackend, nätverket eller frontend.

    Har möjlighet att köra XBMC på Windows, ska kolla om jag får detta fenomen där.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

  7. #77
    Citat Ursprungligen postat av Erik-NA Visa inlägg
    Hur fixade du fram signal/brusförhållandet?

    Jag provade med
    Kod:
    szap -a4 -c /etc/channels.conf "SVT1" -r
    Och får svaret
    Kod:
    status 1f | signal bf60 | snr ffff | ber 00000000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK
    Hur skall jag tolka "snr ffff"? Antar att det är signal to noise ratio?

    Eller finns det andra enklare sätt?
    Jag kommer tyvärr inte ihåg exakt, det var några år sedan. jag ska kolla ikväll om jag kan komma på hur jag gjorde.

  8. #78
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    finns det inte en flagga "-h" så att man slipper hexadecimalt ?
    Rust Never Sleeps

  9. #79
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Efter driveruppdateringen och senaste uppdateringen av mythtTV känns det som att min installation börjar närma sig en stabilitet som man kan förvänta sig. Inte 100% än, men inte långt ifrån.
    Dock bättre än boxen från Canal Digital.

Liknande ämnen

  1. Mythtv + sasc-ng + newcs
    Av jolaren i forum Boxer
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 15:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss