Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Artikel: Guide - Cardsharing via mobil i stugan eller husvagnen

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av olx Visa inlägg
    Men hur är det med husvagnar räknas det som hemmet också? Tänkte köra en box där också men om jag portforward routern och tar den ip adressen. Kan jag använda samma c line som boxern i stugan då ?
    Här är det ingen som bryr sig ifall du använder ditt egna kort till cardsharing i fritidshuset och i husvagnen. Och talar du inte om det för någon annan så är det väl inget problem?

    Du kan använda samma c-line så länge du inte har båda boxarna igång samtidigt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Men om man ska sätta upp en cardsharing inom hemmet vilka portar är rekommenderade att ha ?

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av olx Visa inlägg
    Men om man ska sätta upp en cardsharing inom hemmet vilka portar är rekommenderade att ha ?
    Det väljer du själv!
    Det är ju en fördel om bara du känner till vilka portar som används...
    Det vanligaste om du tittar på olika exempel du kan hitta här i forumet är att folk väljer valfria portar i intervallet 10000 - 15000 ungefär.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    ok men hur tar jag emot signalen i stugan ? om man har kabel hemma kan man ta parabol i stugan ?? Och vad händer om någon är hemma och kollar på boxen hemma och jag stugan ? zappas kanalerna bara runt då eller ? Och en sista fråga från en noob. Jag tänkte fixa en till box till ett rum hemma. Hur får jag en ny c line eftersom du säger att man inte kan ha samma c line till alla går det inte !

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av olx Visa inlägg
    ok men hur tar jag emot signalen i stugan ? om man har kabel hemma kan man ta parabol i stugan ?? Och vad händer om någon är hemma och kollar på boxen hemma och jag stugan ? zappas kanalerna bara runt då eller ? Och en sista fråga från en noob. Jag tänkte fixa en till box till ett rum hemma. Hur får jag en ny c line eftersom du säger att man inte kan ha samma c line till alla går det inte !
    Om du kör kabel hemma så kan du inte köra parabol i stugan på samma kort. Om du delar ett Comhem-kort hemma så kan du bara ansluta Comhem-klienter till det.

    För att lära dig lite mer grunder om hur kortdelning funkar kan du läsa i denna tråden:
    http://www.comhit.net/showthread.php...ll-Cardsharing

    Ditt prat om c-line får mig att tro att du inte har ett eget programkort och en egen kortserver... Hade du satt upp en egen kortserver så hade du inte haft några problem att fixa en ytterligare c-line. Om du inte har ett eget programkort så kommer du inte att få någon hjälp här och du har slösat min tid i onödan. Ta och läs reglerna innan du ställer nästa fråga...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    ok jag vet så lite om detta. En vän tipsa att lägga upp en tråd här

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    333
    Tackad
    9 gånger
    Varför går det inte att ha två boxar med samma c-line ? Men om det går, hur gör man ?
    Senast redigerad av Zoorg den 2013-09-03 klockan 16:34.

  8. #18
    Varför använda samma C-line? Om du har en kortserver hemma är det väl bara att lägga in en till för dina resterande boxar.

Liknande ämnen

  1. Boxer och Cardsharing i stugan.
    Av jhunden i forum Boxer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 15:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss