Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kan inte pinga mig själv :)

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger

    Kan inte pinga mig själv :)

    Hej

    Om jag har en server i mitt lan. Det spelar ingen roll vad det är för ngt, mail server, cs server etc. så kan jag inte komma åt servern genom mitt externa ip när jag sitter inom mitt lan.

    Om jag har en mail server så kan jag inte ansluta till den genom mitt externa ip när jag är inom lanet. det bilr bara timeout.
    Samma sak om jag använder en cs server och använder mig av dyndns så kan jag inte ansluta till servern via tex. cs.mine.nu
    När jag har en av boxarna inom lanet så måste den ha det interna ipt för att funka.
    När den är i sommarstugan så kan jag ansluta via dyndns adressen till min server.

    Någon som vet vad som kan vara fel ?

    Kör med cicsos linksys EA6500

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Din router tillåter inte att trafik inifrån försöker gå ut & sedan ansluta på en intern adress. De tolkar det som ett intrångsförsök.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är inget direkt fel. Olika routers hanterar det här olika. En del klarar av att "vända trafiken" på det externa interfacet och skicka den inåt igen. Andra routrar klarar inte av samma sak.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Jaha ok....Tack för svar. Det förklarar varför det funkar hos kompisen som kör telias thomson router.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Hittade detta i routern...Borde ju vara den funktionen. Konstigt dock att den inte är ibockad men det funkar ändå inte.

    Filtrera NAT-omdirigeringar via internet – Den här funktionen används till att förhindra att en lokal dator som använder en URL eller en internetadress i ditt nätverk får åtkomst till den lokala servern

Liknande ämnen

  1. Pinga D600C Fungerar inte.
    Av H85 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 20:06
  2. Pinga telia abb
    Av nierw i forum Övrigt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 05:19
  3. M-II som kodar om sig själv?
    Av teebees i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 18:33
  4. Söka på kanaler som inte går in själv
    Av H-JO i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 00:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss