Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 51

Ämne: " No service" vid kanalsökning

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    parabolen har den ett lnb eller 2 och finns diseq
    Den har 2 lnb men bara ett är är det draget kabel till såvitt jag kan se. Så borde väl kunna köpa en lnb och köra på som innan.

    Typ den här?

    http://www.ebay.de/itm/SAT-LNB-digit...item416f6611a1

    Nej, ingen trollning, bara jag som är lite efter och färsk på detta område.
    Senast redigerad av Havreflarn den 2013-02-06 klockan 08:28.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    byt med det du har på parabolen som du inte använder eller så duger detta med
    http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...sal-lnb-p30529

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Havreflarn Visa inlägg
    Haha. Ja, då förstår jag att ni skrattar åt mig, jag får bjuda på den.. Med andra ord får jag byta lnb? Kan någon länka en bra en för dvb-s2?

    Ber om ursäkt, men hoppas på att ni fick er ett skratt!
    nej då...jag skrattar inte... försöker bara klura ut ditt problem och behöver svar på några frågor...
    kan du följa kabeln fysiskt från parabolen till änden du kopplade till tv:n?
    har din tv inbyggd dvb-s mottagare?
    är du 100 på att det är canal digital och inte boxers utbud du får in (du pratar ju om markutbud hela tiden)?
    svarar du nej på nån av frågorna så är min gissning att det sitter en terrest (vanlig) antenn på vinden...det är inte helt ovanligt kan jag säga...
    väntar med spänning på svar...

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    nej då...jag skrattar inte... försöker bara klura ut ditt problem och behöver svar på några frågor...
    kan du följa kabeln fysiskt från parabolen till änden du kopplade till tv:n?
    har din tv inbyggd dvb-s mottagare?
    är du 100 på att det är canal digital och inte boxers utbud du får in (du pratar ju om markutbud hela tiden)?
    svarar du nej på nån av frågorna så är min gissning att det sitter en terrest (vanlig) antenn på vinden...det är inte helt ovanligt kan jag säga...
    väntar med spänning på svar...
    Haha, jag kan följa kabeln från parabolen, min tv är en samsung ue55d7005 och har mottagare för dvb-t2, c och dvb-s2. Asså, visst fasen kan jag kolla på vinden men tror verkligen inte en antenn är gömd där. Haha. Har precis flyttat till huset så har inte koll på så mycket där ännu.

    Men behöver nog byta lnb, så långt är jag med nu..

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det finns ingen logik i att byta LNB. Funkade LNB med TV:n som har dvb-s2 så borde det funka med Dreambox. Troligare är väl att du missat något i inställningarna.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det finns ingen logik i att byta LNB. Funkade LNB med TV:n som har dvb-s2 så borde det funka med Dreambox. Troligare är väl att du missat något i inställningarna.
    Det verkar vara en gammal parabol så har svårt och tro att det är en dvb-s2 lnb på. Men jag talar lite i nattmössan nu, som sagt. Finns det någon guide gällande inställningar på dreamboxen/tuner? Försöker ställa in den men står hela tiden "no service" på den, har ju kört in satellites.xml osv och har läst mycket men hittar inte! För det går väl ändå söka efter kanaler utan programkort i? Går ju inte se på dem förstår jag ju men söka bör väl gå.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    haha...kallas felsökning förstår du...haha...nu när vi (äntligen) fått info om att tv:n har inbyggd dvb-s2 så kan vi stryka min teori och istället konstatera skit bakom spakarna...haha!
    funkar det i tv:n borde det rimligtvis funka i boxen också...gör om, gör rätt i inställningarna! haha!


    edit: såg nu att det är precis vad översteprästen redan svarat, ber om ursäkt för upprepning!
    Senast redigerad av jajko den 2013-02-06 klockan 18:20.

  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Havreflarn Visa inlägg
    Det verkar vara en gammal parabol så har svårt och tro att det är en dvb-s2 lnb på. Men jag talar lite i nattmössan nu, som sagt. Finns det någon guide gällande inställningar på dreamboxen/tuner? Försöker ställa in den men står hela tiden "no service" på den, har ju kört in satellites.xml osv och har läst mycket men hittar inte! För det går väl ändå söka efter kanaler utan programkort i? Går ju inte se på dem förstår jag ju men söka bör väl gå.
    Det finns inga särskilda DVB-S2 LNB utan alla LNB funkar. Dessutom borde du kunna ta in DVB-S kanalerna även om det vore så att LNB hindrade DVB-S2. De flesta kanaler sänds fortfarande i DVB-S.

    Du ska kunna söka in kanalerna även om du inte har något programkort.

    Kolla igenom LNB-inställningarna i boxen. Använd "single LNB" eller något liknande om du bara har ett LNB. Kolla att du har ställt in typ av LNB till "universal". Sedan måste du också ange nånstans att det är Thor-satelliten 0.8W som ditt LNB är riktat mot.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det finns inga särskilda DVB-S2 LNB utan alla LNB funkar. Dessutom borde du kunna ta in DVB-S kanalerna även om det vore så att LNB hindrade DVB-S2. De flesta kanaler sänds fortfarande i DVB-S.

    Du ska kunna söka in kanalerna även om du inte har något programkort.

    Kolla igenom LNB-inställningarna i boxen. Använd "single LNB" eller något liknande om du bara har ett LNB. Kolla att du har ställt in typ av LNB till "universal". Sedan måste du också ange nånstans att det är Thor-satelliten 0.8W som ditt LNB är riktat mot.
    Ställt in precis som du har skrivit, fortfarande no service. Förstår inte. Kan jag på något sätt kolla om tunern är kass i boxen? Kört fast helt nu..

    Och ja, det är parabol jag tar in signalerna ifrån.

  10. #20
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Prova att dra ur tunern och trycka i den igen. Det händer att de glappar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 23:10
  2. ingen "service search" i ny dm500
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 19:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss