Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 51

Ämne: " No service" vid kanalsökning

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Prova att dra ur tunern och trycka i den igen. Det händer att de glappar.
    Okej, får se då. Annars vet jag inte vad det kan vara, finns det någon bra guide du kan tipsa om som kan lära en allt det grundläggande? Köpte hem en annan lnb nu dock, men den kan man ju lämna tillbaka om så vore fallet. Är ju lite dåligt påläst.

    Tackar för all hjälp än så länge, kul att ni orkar med att hjälpa en färsking!

  2. #22
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Havreflarn Visa inlägg
    Okej, får se då. Annars vet jag inte vad det kan vara, finns det någon bra guide du kan tipsa om som kan lära en allt det grundläggande? Köpte hem en annan lnb nu dock, men den kan man ju lämna tillbaka om så vore fallet. Är ju lite dåligt påläst.

    Tackar för all hjälp än så länge, kul att ni orkar med att hjälpa en färsking!
    Tyvärr vet jag ingen annan bra guide än att hänga med här i forumet och läsa ett tag. Det är så jag har lärt mig allt!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Tyvärr vet jag ingen annan bra guide än att hänga med här i forumet och läsa ett tag. Det är så jag har lärt mig allt!
    Får se ikväll då när jag kommer hem och trycker till tunern om det hjälper, återkommer oavsett.

    Är du säker på att det inte beror på lnbn? Eftersom mottagaren är em dvb-s2 och det är en gammal lnb så kanske det inte rullar? Finns inte risken för det? Att lnbn är för sdtv?

    Men tänkte på det där någon annan skrev gällande antenn. Läste lite nu om svts kanaler, dem är väl kodade i parabolnätet så därför ska egentligen ett programkort krävas för att kunna se dem? Men samsungserien 7 och uppåt är ju "godkända" av canal digital, så därför kanske inte kortet behövs när man använder parabol, bara en tanke jag hade. Har väldigt svårt att tro att en antenn står på vinden Fan, komplicerat det blev.
    Senast redigerad av Havreflarn den 2013-02-07 klockan 09:09.

  4. #24
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Kan ditt LNB ta emot SD-kanaler så kan den ta emot HD-kanaler, det är ingen skillnad på signalen sett utifrån ett LNB-perspektiv

    Alla kanaler i CD's paket är kodade (Utom BBC world news har jag för mig) och kräver programkort, har ingenting med mottagaren att göra, det gäller även SVT.

    Däremot finns det ett antal okodade kanaler på Thor som du ska kunna se helt utan programkort, BBC world news, Kanal 10, GOD channel är några exempel.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #25
    Då förstår jag varför det är väldigt konstigt att jag kunde se på svt och de kanalerna innan utan programkort. Hur går det här ihop, det undrar jag..

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    då får du följa kabeln uppåt och se vart fan den går så du vet vad du gör och inte gör om det är parabol eller vanlig boxer

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    då får du följa kabeln uppåt och se vart fan den går så du vet vad du gör och inte gör om det är parabol eller vanlig boxer
    Haha, asså det sitter ju parabol på kåken. Det enda jag kan tänka mig är isåfall om antennen är gömd på vinden. Får helt enkelt krypa upp dit ikväll och kolla. Hur går det ihop om det inte finns en antenn liksom?

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    kolla vart kabeln gå så får du se upp på vinden och titta sen vet du vad som är vad och kan gå vidare

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    kolla vart kabeln gå så får du se upp på vinden och titta sen vet du vad som är vad och kan gå vidare
    Är näst intill säker på att det inte finns en antenn, följde kabeln ganska långt igår men inte hela vägen. Tror mer på att det är fel på tunern isåfall, får se helt enkelt i kväll. För om det bara finns parabol så går det inte ihop alls, då måste det ju vara boxen..

  10. #30
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    eller så kopplar du tillbaka sladden i TV och kollar upp vad det är för utsändning du eg. får, det borde ju finnas någon kanalinformation eller någonstans i inställningarna där du ser vad det är för utsändning du för tillfället tittar på/är aktiv
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 23:10
  2. ingen "service search" i ny dm500
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 19:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss