Sidan 2 av 17 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 168

Ämne: "Röd Ruta" = ComHem Skickar ut Fakenycklar

  1. #11
    Jag kör AU på funcard med slipstream filer men för mig e Canal+, tv1000 och ppv körda. Har provat lite olika slipstream filer men de funkar inte ändå. Vilka filer använder ni som får det att funka?

    Brände ett AU Guldkort till en kompis för ett tag sen och han kör den på en gammal ouppdaterad macabbox utan kanalproblem.

  2. #12
    Jag kör med ett silver och det fungerar perfekt oxå

  3. #13
    Jag kör AU på guldkort och jag har heller inte några problem.


    Mvh Hoqqe
    Citat Ursprungligen postat av Reddevil
    Jag kör med ett silver och det fungerar perfekt oxå
    Här finns Guider & Filer
    REGLER för forumet
    Alla frågor du har ställ dem i forumet. Inte i PM.

  4. #14
    Fan om man måste gå tillbaka till guldkort igen...

  5. #15

    AU-kort

    1. man kan försöra sitt AU kort med hjälp av att knappa in denna kod.
    1240 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 men OBS!! mk:s förstörs Så det blir bara ett Remote kort av det.

    -Jag undrar om det är någon som försökt med denna metod, så det verkligen fungerar....???? :roll:

  6. #16

    Re: AU-kort

    Citat Ursprungligen postat av Razormaid
    1. man kan försöra sitt AU kort med hjälp av att knappa in denna kod.
    1240 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 men OBS!! mk:s förstörs Så det blir bara ett Remote kort av det.

    -Jag undrar om det är någon som försökt med denna metod, så det verkligen fungerar....???? :roll:
    Ja det fungerar. det den koden gör är att den nollar MK01 på AU kortet.. utan den kan inte kortet ta emot uppdateringar och därför blir en remote...


  7. #17
    Har någon en förklaring varför bla canal+ ej fungerar med ett funcard med slipstream. Trodde att detta var en säker variant mot fakekoder.

  8. #18
    Gäst
    @Lelle,
    Det är ett säkert alternativ mot fake koder. Du har dock ett PPUA som inte har ett giltigt abb på Canal+. Prova att skruva på sista byten i PPUAt under 00 88 00 (sk CustWp). Under förutsättning att ditt kort fungerat tidigare bör detta hjälpa.

    Ex: PPUA = aa bb cc dd. Prova att ändra 'dd', men inte övriga bytes. Prova dig fram med olika om det inte funkar vid först försöket. Med en log kan man få det att funka direkt iofs.

    /Spock

  9. #19
    khamon
    Gäst
    men vafö går det inte att ha ppv, C+ och övriga kanaler samtidigt? (GK) Här verkar de va antingen eller...

  10. #20
    Visst kan du har alla kanaler samtidigt.. det e bara o fixa en remote kort med alla de senaste Op nycklar...

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. [LÖST] Skillnad mellan "Comhem Slipstream" och "Com
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 17:08
  3. Dålig lösning på "röd ruta"
    Av Macke i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 10:41
  4. Comhem boxar!!Malmö""""
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss