Sidan 3 av 17 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 168

Ämne: "Röd Ruta" = ComHem Skickar ut Fakenycklar

  1. #21
    Till spock.
    det konstiga är att mitt funkar och jag har ej canal? på mitt abb. polarns kort strular och han har abb.

  2. #22
    Gäst
    @Lelle

    Jag svamlade nog lite. Det krävs nog bara att du har ett PPUA som undviker fake koderna. Kolla med din polare att han verkligen har angett sitt original PPUA. Vissa nollar ofta sista byten vilket inte är att rekommendera.

    /Spock

  3. #23

    Funkar visst !

    Jag har ett GK/AU (sagembox) som fick röd ruta igår. Bootade om boxen, vips var rutan borta och allt funka.

    //Blash

  4. #24
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Håll dig gärna till de trådar som finns ang detta, så slipper vi ha 200 gällande samma sak.

    *Tråden ihopklistrad med en annan tråd*

  5. #25

    Fejkade koder

    Kan comhems utskick av fejkade koder pågå hur länge som helst eller är det möjligen såpass resurskrävande (och därmed tidsbegränsat) att man kan nöja sig med att avvakta tills de slutar ? Tekniken / taktiken är väl inte helt ny ?

  6. #26
    Gäst
    Inget problem alls för Comhem. De kör sannolikt vidare som nu tills det byter system helt.

    /Spock

  7. #27
    Kopierar in ett inlägg som jag skrivit i en tråd som hör till denna eftersom folk fortfarande tycks droppa in från semestern och skapar nya trådar om samma sak.

    "Jag kom också hem från semestern häromdagen. Upptäckte att jag inte hade dessa nämnda kanaler så jag började leta fel här på forumet. Tänkte slå in koden för avkodningen av AU nyckeln för att skapa ett remote när jag kom på att jag kunde leta efter koder under "Koder"

    Så till er som liksom jag inte är så hemma på korten.

    KOM IHÅG ATT LETA EFTER NYA KODER OCH SLÅ IN DOM INNAN NI BÖRJAR FIPPLA MED KORTET. OBS!!!"

  8. #28
    Till "Hogge" eller nån annan som vet

    Funkar fortfarande dessa koder "1240 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107" att knappa in och sbba sitt au kort och göra det till ett remote kort??? I så fall vilken kanal ska man stå på

  9. #29
    NoxTocK
    Gäst

    Slå ut AU

    Funkade fin fint för mig. Min kortbrännare är uttlånad och jag
    har kort some både är AU och remote. Men detta funkar ju
    inte speciellt bra när jag använder guldkort då så snart jag har
    remotat in en kod och comhem sänder ut en falks så autokodar
    kortet om sig .

    Men med hjälp av denna kod så mycket riktigt avaktiveras
    autokodningen. Så jag kunde utan problem remota in en kod
    och se all kanaler igen.

    Tusen tack grabbar !!

  10. #30
    Sventumba
    Gäst
    När jag skulle skriva in koderna kom det fram att den var låst och jag skulle försöka igen om 24 h. För det är väl under Byte av hemlig kortkod som koderna ska skrivas in?

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. [LÖST] Skillnad mellan "Comhem Slipstream" och "Com
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 17:08
  3. Dålig lösning på "röd ruta"
    Av Macke i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 10:41
  4. Comhem boxar!!Malmö""""
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss