Sidan 1 av 17 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 168

Ämne: "Röd Ruta" = ComHem Skickar ut Fakenycklar

  1. #1

    "Röd Ruta" = ComHem Skickar ut Fakenycklar

    Gör ett vanligt remotekort så försvinner problemet med röda rutan!!

  2. #2

    Okej och nu till problemet

    Hur gör jag ett vanligt remote kort....jag har gjort au/remote och vanligt Au tidigare med hjälp av dom bra guiderna...
    men jag är fortfarande väldigt grön på detta ops: kan du ge ett snabbt tipps hur jag får det till att bli enbart remote...vore jätte tacksam..

  3. #3
    Hej
    Ladda ner 34geocomhemfilen från plus.isgreat.tv/files.htm och lägg in dina nycklar på eehexfilen med secanix
    Gör precis som du gjorde aukorten men använd denna fil, det är det enda som behövs.
    Lycka till !!

  4. #4

    Angående Comhem strul

    Jag fick igår problem med min Sagem box fick röd ruta som alla andra.. men när jag satte på mitt X-Sat(Shark-Box) så fungerade den felfritt....
    inte en ända gång blev det nåt på den....

    Jag kör ju guldkort med samma filer på båda två.. eventuellt skickar Comhem uppdateringar till boxen...

  5. #5
    ... eller så gör man så här:

    Man kan göra ett AU kort som vanligt men ta bort MK nycklarna från providern mellan MK00 - MK07.
    Använd sedan MorpHex som vanligt så fungerar det klockrent

  6. #6
    Men då blir kortet remote och inte au eller?

  7. #7
    Jepp!! Det blir remote. Har nyss gjort ett och det går finfint.

  8. #8
    Och andra sidan så finns det filer med AU/Remote som fortfarande fungerar. Men det gäller bara och hitta dem. :roll:

    Kan tyvärr inte dela med mig. :cry:

  9. #9
    Man behöver inte bränna om korten.
    man kan göra dom till remote genom att knappa in Vissa koder

  10. #10
    Om man har AU kort och vill att den röda rutan ska försvinna som kommer upp var 5:te minut, så finns det några alt att göra.

    1. man kan försöra sitt AU kort med hjälp av att knappa in denna kod.
    1240 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 men OBS!! mk:s förstörs Så det blir bara ett Remote kort av det.

    2. Om man har brännare så kan man göra ett rent remote kort så slipper man det också.

    3. Skaffa ett funcard med slipstream filer så kan man fortfarande ha AU och det också att remota in nya koder till PPV om man vill det.

    Mvh Hoqqe
    Här finns Guider & Filer
    REGLER för forumet
    Alla frågor du har ställ dem i forumet. Inte i PM.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. [LÖST] Skillnad mellan "Comhem Slipstream" och "Com
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 17:08
  3. Dålig lösning på "röd ruta"
    Av Macke i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 10:41
  4. Comhem boxar!!Malmö""""
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss