Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Nu jävlar har jag ställt till det.

  1. #1

    Nu jävlar har jag ställt till det.

    Jag har en MB9 och tänkte flasha in en firmware med Enigma2. Allt såg ut att gå jätte bra men så fick jag error (minns inte vilken kod). Tänkte att om jag nedgraderar bootloadern till 5.04 så kanske det funkar. Följde en nedgraderings guide och allt såg ut att gå bra, tills jag stötte på ny error. Nu står det Error 0x10, vilket tydligen står för fel system id. Mina mottagare funkar inte, jag kan inte uppgradera bootloadern till 6.0 genom bryggan, och jag kan inte installera firmware över v2.0. Vad fasen ska jag göra?

    En punkt i nedgraderingen kan ha ställt till det. Det står "3. Flasha in M9 SW 1.09.35.ird. Ladda ner här" Men länken funkar inte och jag hittar inte 1.09.35.ird.

  2. #2
    Ingen som har nåt tips att komma med? Skulle det hjälpa om man flashade med hjälp av en nollmodemkabel? Eller gör det lika stor nytta som att flasha genom USB med ett USB-minne? Jag kan som sagt flasha vilket firmware som helst, men så fort jag kommer över 2.0 så får jag error 0x10. Och hur jag ska installera bootloader 6.0 vette fan. Jag flashar med 1.99.99 bryggan som ska installera 6.0, men den är fast på 5.04 av nån anledning.

  3. #3

  4. #4
    Har testat både v3 och v6 men ingen funkar. Installerar jag v3 så är valet för kanalsökningar borta, och installerar jag v6 så får jag bara error 0x10. Kan det ha att göra med att jag inte hade någon riktig 1.X.X mjukvara att installera efter nedgradering av bootloadern? Om någon här har tillgång till v1.X.X, helst 1.09.35 så skicka gärna den.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Krutan Visa inlägg
    Har testat både v3 och v6 men ingen funkar. Installerar jag v3 så är valet för kanalsökningar borta, och installerar jag v6 så får jag bara error 0x10. Kan det ha att göra med att jag inte hade någon riktig 1.X.X mjukvara att installera efter nedgradering av bootloadern? Om någon här har tillgång till v1.X.X, helst 1.09.35 så skicka gärna den.
    Som jag fattar det så ska du installera V1.09.99 sen direkt efter 2.09.35 (finns på miraclebox.se) Sen ska du kunna installera vilken mjukvara du vill.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av rodak Visa inlägg
    Som jag fattar det så ska du installera V1.09.99 sen direkt efter 2.09.35 (finns på miraclebox.se) Sen ska du kunna installera vilken mjukvara du vill.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
    Det går utmärkt att installera 1.99.99. men så fort jag ska installera 2.09.35 så får jag error 0x10 när den når 100%. Tror ni det går bättre om man skaffar en seriell kabel?

  7. #7
    Medlem jonsa79s avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    90
    Tackad
    1 gånger
    Har en Octagon 1.09.35 firmware som jag gjort om IDt´t till MB9. Fungerade på min box...

    Har lagt den i filarkivet, väntar på godkännande...
    Senast redigerad av jonsa79 den 2013-07-25 klockan 12:47. Anledning: Har laddat upp en fil.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av jonsa79 Visa inlägg
    Har en Octagon 1.09.35 firmware som jag gjort om IDt´t till MB9. Fungerade på min box...

    Har lagt den i filarkivet, väntar på godkännande...
    Tack, ska testa så fort den blir upplagd. Håller på att testa med en seriell kabel nu. Kör man 1.09.99 först och sen v2 direkt efter eller måste man starta upp boxen först med 1.09.99?
    Senast redigerad av Krutan den 2013-07-25 klockan 15:19.

  9. #9
    Medlem jonsa79s avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    90
    Tackad
    1 gånger
    Jag brukar starta upp boxen och uppdatera därifrån.

  10. #10
    Nä fy fan nu ger jag upp. Måste ha sabbat boxen rejält. Har testat med en omgjord Octagon firmware, jag hittade även orignal firmware, jag har försökt med USB-minne, seriell kabel via porter-express.

    Har en sista fråga. En kompis har en gammal MB9 Combo liggandes som han säljer för 1000kr, visst ska man kunna ta den och bara sätta in mina mottagare i den boxen? För dom ska väl vara utbytbara?

Liknande ämnen

  1. Snåla jävlar!!
    Av Mozer i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 17:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss