Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Streama Cmore elelr liknande

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    så om du har en burk hemma med dvblogic kan du ansluta en xbmc client från wan och få full tillgång till dina tv kort ??

    eller är det bara web eller appar som gäller för att kolla på tv ?

  2. #12
    Du kan se det var du vill , det blir samma kvalitet som C*mH*ems nät om du kör ut .ts strömmen.
    Transcodar du men tex en Core I7 så funkar det med utan några större problem, Ipad eller dylikt gillar ju inte .ts utan där kör du en HLS ström för att kolla på live tv.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av TSCN Visa inlägg
    Du kan se det var du vill , det blir samma kvalitet som C*mH*ems nät om du kör ut .ts strömmen.
    Transcodar du men tex en Core I7 så funkar det med utan några större problem, Ipad eller dylikt gillar ju inte .ts utan där kör du en HLS ström för att kolla på live tv.
    @TSCN kan jag strömma utan att "transcoda" till någon form av XBMC-klient?

    Alltså köra med en något slöare processor och bara strema den råa strömmen?
    Med bibehållen kvalitét.....

    Kan man streama HD också och vilken bitrate ligger det då på ungefär?

    Frågarna gäller comhem som källa.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  4. #14
    Jo det fungerar.. HDTV fungerar fint det med.. SD ligger runt 2 -4 mbit , HD runt det dubbla.
    Testat med XBMC i Raspberry PI samt PC utan några problem.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av TSCN Visa inlägg
    Jo det fungerar.. HDTV fungerar fint det med.. SD ligger runt 2 -4 mbit , HD runt det dubbla.
    Testat med XBMC i Raspberry PI samt PC utan några problem.
    Så om jag strömmar den råa datan från en HD-kanal så skulle det ta ungefär 4-8 Mbit i upload om jag är utanför hemmet med min DVBLOGIC-klient?
    Då kan jag alltså bara ha en EN klient till min DVBlogic-server?
    Om jag betalar för EN LICENS TILL så kan jag ha TVÅ klienter till samma DVBLOGIC-server eller förstår jag fel nu?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    43
    Tackad
    1 gånger
    Nämnas bör att det går inte att ta emot en transcodad ström i xbmcs pvr-plugin för dvblink, pvr-pluginet har menyer för detta men funktionen är inte implementerad i koden. Det är bara rå ts-ström som gäller i just pvr-pluginet. Nu ska jag dock inte svära på hur dvblinks egna xbmc-plugin funkar men har för mig att inte transcodat funkar där heller.

    Du behöver inte någon extra licens för att köra fler klienter, det är bara fler servers som kräver fler licenser.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    [QUOTE=Lekson;213376]Nämnas bör att det går inte att ta emot en transcodad ström i xbmcs pvr-plugin för dvblink, pvr-pluginet har menyer för detta men funktionen är inte implementerad i koden. Det är bara rå ts-ström som gäller i just pvr-pluginet. Nu ska jag dock inte svära på hur dvblinks egna xbmc-plugin funkar men har för mig att inte transcodat funkar där heller.

    Du behöver inte någon extra licens för att köra fler klienter, det är bara fler servers som kräver fler licenser.[/QUOTE
    Om jag då köper en serverlicens....kan jag då titta med tre klienter (på olika kanaler) om jag tex har tre tv-kort i min serverdator?
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Hej!
    Jag vill gärna börja streama några kanaler från satellit (ca 10 kanaler). Det verkar finns så många alternativ (MythTV, TVheadend, Mediaportal, Dvblogic...etc) Någon som har erfarenhet och kan rekommendera vad ska man välja? Kan man ställa in så att Dvblogic klarar av att sända till Android boxar? (en dum fråga kanske, men jag läste någonstans att android-boxar kräver inte lika mycket bandbred).
    Skulle vara tacksam om någon som har lite erfarenhet kunde ge mig några tips.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av retep_s Visa inlägg
    Hej!
    Jag vill gärna börja streama några kanaler från satellit (ca 10 kanaler). Det verkar finns så många alternativ (MythTV, TVheadend, Mediaportal, Dvblogic...etc) Någon som har erfarenhet och kan rekommendera vad ska man välja? Kan man ställa in så att Dvblogic klarar av att sända till Android boxar? (en dum fråga kanske, men jag läste någonstans att android-boxar kräver inte lika mycket bandbred).
    Skulle vara tacksam om någon som har lite erfarenhet kunde ge mig några tips.
    bra fråga hoppas på nån tips

Liknande ämnen

  1. Cmore play
    Av nicolito i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 21:56
  2. Kan inte se CMore Live kanalerna
    Av marcussi i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 09:30
  3. frekvenser cmore live
    Av neon_abk@hotmail.com i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-09-27, 18:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss