Sidan 9 av 9 FörstaFörsta ... 789
Resultat 81 till 86 av 86

Ämne: nyinköpt duo2

  1. #81
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Detta är istort sett standard utsende i Enigma2 numera, när man går in i en av menyerna i dreamboxen (eller vad man nu har för box med enigma2) så ser man oftast en liten bild av tv bilden uppe till vänster.
    Höger om denna visas då menyerna.

    Ex. om man ser på tv4 och trycker så man får fram kanal listan så ser man då bilden av TV4 uppe i det vänstra hörnet.
    Till höger om TV4 bilden så ser man då hela kanal listan.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  2. #82
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Detta är istort sett standard utsende i Enigma2 numera, när man går in i en av menyerna i dreamboxen (eller vad man nu har för box med enigma2) så ser man oftast en liten bild av tv bilden uppe till vänster.
    Höger om denna visas då menyerna.

    Ex. om man ser på tv4 och trycker så man får fram kanal listan så ser man då bilden av TV4 uppe i det vänstra hörnet.
    Till höger om TV4 bilden så ser man då hela kanal listan.
    Jo utseendet köper jag. Men varför ett menyval i extention menyn som heter PPanels och när man väljer det valet får upp en helt tom sida så när på en mindre TV bild uppe i vänstra hörnet. Inga nya menyer, val knapper text eller likn?
    Jag trycker på blå knapp på fjärrkontrollen under "vanligt" TV tittande, då visas min extentionmeny.

    Under min extretionmeny har jag
    1. AutoTimer
    2. CrossEPG Downloader
    3. Grafisk MultiEPG
    4. PPanels

    Alla val finns ju där av ett syfte, men jag förstår inte syftet med PPanels då den inte innehåller något.

    Kan man enkelt redigera ordningen och innehåll i Extrention menyn på egen hand?

  3. #83
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    213
    Tackad
    4 gånger
    Vad jag har letat efter detta. Nu blir det till att testa.
    Har tagit en kopia av mina box-inställningar innan jag börjar ändra.
    Fasligt vad det finns mycket att ställa in till LCD- displayen.
    Edit: Kommentaren hamnade alldeles på fel ställe. Den skulle hamna under "Claes B", kl: 16.33
    Senast redigerad av RolandS den 2014-04-14 klockan 22:08.

  4. #84
    Citat Ursprungligen postat av Claes B Visa inlägg
    Jag antar att det är samma som Duo2 som Solo2, och i såna fall ska det här fungera.
    Skapa en mapp som heter "picon" under root\etc\share\enigma2 (har jag för mig), finns ju lite olika tips om hur man ska göra men jag har helt enkelt gjort så att jag gått in direkt på VUsolo2 som finns under nätverksplatser i mitt hemnätverk och gjort det den vägen. Sen har jag kopierat ner de piconerna jag vill ha direkt till den mappen så att de ligger där. Har även en mapp på hårddisken på min dator där jag lägger dem. Jag tror jag hittade en picon-fil här eller nån annan stans på nätet. Jag har ivf. inte laddat ner den genom boxen.

    Därefter så redigerar jag mina kanalistor i "Dreamboxedit 5", först laddar jag ner kanallistorna från boxen och sen redigerar jag och väljer alternativet "assign picon to channel" genom att högerklicka på kanalnamnet i redigeringsfönstret, väljer rätt picon osv. Sen laddar jag upp kanallistan till boxen igen, då är det viktigt att alternativet "ladda upp picons" är ibockat.
    Därefter ska det fungera, steget med att kopiera ner dem till boxen först ska nog inte behövas egentligen, men jag var tvungen att göra det när jag uppdaterade till OpenPli 4.

    Lite rörig beskrivning, och kanske inte det enklaste sättet att göra det? Men det har funkat för mig.
    Gamal tråd, men jag gör et försök.
    Måste man manuellt koppla picons till kanaler?
    Går det inte att göra automatiskt?

  5. #85
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Jag tror inte det, men det är förvisso inte säkert att jag har rätt, men jag har inte hittat nåt sätt som funkar.

  6. #86
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Jag har krånglat med dreamboxedit tidigare någon gång, för länge sedan.
    Men jag hittade färdiga i flera storlekar lämplig för både OSD resp L4L namngivna med servicereferens,
    så därefter har jag bara bytt namn ibland.
    Så sök här och på google så borde ni hitta att ladda ner.
    Kanske finns någon image som man kan köra med kanalnamn på picons fortfarande också??

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Favoritlistor i vu+duo2
    Av golfbotte i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-30, 16:42
  2. VU+ Duo2
    Av Bluto i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-28, 12:26
  3. Funderar på en VU+ Duo2
    Av Kultur i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 08:40
  4. Vu duo2
    Av ringo11 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 06:08
  5. NYINKÖPT 7020s
    Av dog i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 12:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss