Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 42

Ämne: strema fria kanaler

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    sikerim, det borde fungera, det du tänkt göra. Sedan att det specifikt inte fungerar vet jag inte så mycket om.
    Men annars, din hårdvara, och programmet. Har du letat på nätet, det finns flera andra program man kan köra också.

    DVBdream
    ProgDVB
    DVB viewer

    Finns en del annat kul också. Sedan måste du kolla vad korten klarar, det är inte säkert du kan streama flera kanaler parallellt ut på ditt datanät som IPTV, däremot funkar ju alltid en kanal per kort, sedan finns det kort som kan streama många kanaler, man man är fortfarande begränsad till den aktuella transpondern.
    Så man kan alltså streama alla kanaler samtidigt, parallellt, från en och samma transponder, om du har ett kort som klarar det. Utöver det måste man fixa flera kort, eller kort som har flera tuners (på ett och samma kort) för att det ska funka.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    jag har Technisat SKYSTAR HD2 kort den här

    DVBdream hittar inte full version
    ProgDVB har full version
    DVB viewer har full version

    försöker förstå mig på dessa program det vore nice om den som har kört med dessa program kunde hjälpa lite.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    sikerim, det borde fungera, det du tänkt göra. Sedan att det specifikt inte fungerar vet jag inte så mycket om.
    Men annars, din hårdvara, och programmet. Har du letat på nätet, det finns flera andra program man kan köra också.

    DVBdream
    ProgDVB
    DVB viewer

    Finns en del annat kul också. Sedan måste du kolla vad korten klarar, det är inte säkert du kan streama flera kanaler parallellt ut på ditt datanät som IPTV, däremot funkar ju alltid en kanal per kort, sedan finns det kort som kan streama många kanaler, man man är fortfarande begränsad till den aktuella transpondern.
    Så man kan alltså streama alla kanaler samtidigt, parallellt, från en och samma transponder, om du har ett kort som klarar det. Utöver det måste man fixa flera kort, eller kort som har flera tuners (på ett och samma kort) för att det ska funka.

    Finns det nåt bra verktyg för att streama från DM till dator/server och sen vidare så att man kan nå det från internet? Jag vill kunna streama 3-4 kanaler med samma MUX.
    Det funkar att öppna kanalerna samtidigt med VLC, men jag skulle vilja kunna streama utanför mitt lokala nät till android osv. Provade DVBLink for Dreambox, men får det inte till att fungera.
    OBS! Jag pratar om fria kanaler!

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Jag måste ha missförstått detta med fria kanaler.
    Kan ni ge exempel, på sådana som man får "vidaresända" ???

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    @retep_s

    om du gör en m3u fil för dina fria kanaler till din dreambox och sedan installerar mediaportal tv server och scanar in kanalerna så att du kan titta på dom i mp så kan du strömma alla kanaler och transcoda on the fly till alla enheter.

    har inte testat själv men ser inga problem med att mediaportals iptv filter inte skulle kunna ansluta till en dreambox.


  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    237
    Tackad
    22 gånger
    Citat Ursprungligen postat av retep_s Visa inlägg
    Han skrev fria kanaler!!!
    Kan du inte hjälpa till med något kan du bara "vända blad".
    Helt rätt håller med dig !!

  7. #17
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    retep_s, nej tyvärr jag har ingen koll på det där. Jag vet ungefär hur det fungerar men inte längre än så eftersom jag själv inte kört med streaming, tanken var att jag skulle prova det genom att köra någon server eller annat och det i sin tur agera streaming server. Problemet som det ser ut än så länge (för min del) är att det inte finns några kort till datorer som har stöd för CI+ vilket krävs för att en del saker ska fungerar vad jag förstår. Så jag har lagt det lite på hyllan, inte säkert det blir något ens, andra saker har mycket högre prioritet IRL än att pyssla med kortdelning och annat.

    nyburgare, inga kanaler får vidaresändas till tredje part, undantag för de marksända kanalerna i Sverige (men det förutsätter ju att mottagaren betalar sin TV-avgift) och rent juridiskt får man nog ändå inte göra detta. Däremot får man ju sätta upp system själv och titta på betalkanaler osv, ungefär som en "slingbox" fungerar. Du har ju betala för kanalerna, det enda du gör är att titta på TV från annan plats än hemma, inget olagligt med det

    Det är egentligen en sådan lösning jag vill ha, mer liknande slingbox, då slipper man problem med CI+ och massa annat skit dom försöker göra för att förhindra saker, då kan jag titta på TV via streaming med datorerna istället för att behöva köpa ytterligare boxar, TV-apparater osv, när jag ändå har en datorskärm i ett rum där jag inte vill ha ytterligare en TV, box osv.

    T.ex. här http://www.tbsdtv.com/

    Men för de fria (eller icke krypterade) kanalerna borde det inte vara några större problem att få streaming och fungera.

    Grejen är att de bolag som har IPTV och streaming, inte är låsta av detta CI+ problemet, eller kort kopplade till boxar osv, därför funkar det utan problem för dem, möjligheten finns inte för privatpersoner. Lite samma sak som att det finns NDS Videoguard CA-moduler men dessa är inte tillgängliga för privatpersoner, samt jag tror inte viasat reggar upp dessa för privatpersoner. Plus det var specialkort från viasat sist jag körde sådana.

    Så tyvärr är det den sketna industrin som gör allt för att förhindra valfrihet eller möjlighet till flexibilitet, å andra sidan skyller jag på alla muppar som pysslar med kortdelning, där man säljer och tjänar pengar på det. Inte dem som kör hemma eller privat, men dom drabbas ju också av minoriteten som förstör för alla andra.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2014-03-08 klockan 14:22.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    och det var väl därför jag skrev en smiley på slutet av mitt första inlägg i denna tråd

    förövrigt har jag detta redan ni diskuterar och det krypterat, förutom på det där jävla IOS,
    men bara en port öppen för transcodad stream för den.

    Men ni fixar säkert detta själva, så jag gör som jag blir tillsagd, vänder bladet.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    ingen som har lösning på min fråga?

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    @sikerim

    Installera mediaportal (www.team-mediaportal.com) gratis !

    Installera mpextended + webmp gratis !

    Installera ampdroid på din tel (hoppas att du kör android)om du har en kass iphone får du köra via www när du skall strömma ..

    öppna rätt port i din router och volla du har allt du vill ha och lite till ...


    Senast redigerad av joxen den 2014-03-09 klockan 20:17.

Liknande ämnen

  1. Fria kanaler
    Av kotten1 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 04:16
  2. satpositioner/fria kanaler
    Av pera i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 06:10
  3. Hur man får in fria kanaler
    Av eija i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 05:20
  4. Fria kanaler?
    Av roax66 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 17:48
  5. Fria Kanaler
    Av fred_via_sv i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 17:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss