Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 80

Ämne: Får bild men – men enbart med kortet på plats …

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    När jag är sur på frun, då brukar jag prata för mig själv.

    DÅ pratar jag alltså med 127.0.0.1 som också kallas för localhost.

    Sedan när frun släpper till 2:an igen och vi blir sams, då kan jag börja prata med henne igen.
    Då pratar jag alltså med adress 192.168.0.x

    (vet inte, du kanske är mormon då du verkar ha 2 fruar 192.168.0.3 respektive 192.168.0.8)

    Du måste bestämma dig vilken adress frun har antingen 3 eller 8:a


    *ler*

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    @ Hexantrop:
    Ta det lugnt nu och läs vad vi säger! Du har redan fått den rätta informationen 3-4 gånger men du tar dig inte tid att läsa och låta informationen sjunka in.

    Andas ut nu, ta det lugnt och gör som det står i detta inlägg:
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post224077

    Inget blir ju bättre eller tydligare av att vi upprepar samma information ännu fler gånger om du inte tar den till dig.

    Det enda du behöver göra för att få igång ditt system är att skriva in rätt IP-adress i dina newcamd.list filer. Läs inlägget jag länkar till och gör så. Det är inte speciellt svårt.
    Tack atomzed, allt klart nu. Det gick lite för fort för mig. F-n, jag är strax 75 nu och börjar bli lite trögtänkt :-( Det som gör att jag missar ibland är att jag sitter och svarar på ett inlägg från en av er - samtidigt som den andra gör ett inlägg - som jag missar. :-(
    Då blir det fel och jag kan ha förståelse för att det kan kännas lite frustrerande att behöva upprepa samma sak flera gånger ...

    Känner mig dock inte stressig och försöker undvika ... Se min sedvanliga hälsningsfras längst mer ... ;-)
    Men som sagt, börjar väl hamna där man inte har så mycket att tänka med, som jag nämnde ovan ...
    Senast redigerad av Hexantrop den 2014-03-18 klockan 11:19.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    När jag är sur på frun, då brukar jag prata för mig själv.

    DÅ pratar jag alltså med 127.0.0.1 som också kallas för localhost.

    Sedan när frun släpper till 2:an igen och vi blir sams, då kan jag börja prata med henne igen.
    Då pratar jag alltså med adress 192.168.0.x

    (vet inte, du kanske är mormon då du verkar ha 2 fruar 192.168.0.3 respektive 192.168.0.8)

    Du måste bestämma dig vilken adress frun har antingen 3 eller 8:a


    *ler*
    Börjar bli så pass upp i åren nu, att jag inte klarar stort mer än en ;-)
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  4. #24
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    Tack atomzed, allt klart nu. Det gick lite för fort för mig. F-n, jag är strax 75 nu och börjar bli lite trögtänkt :-( Det som gör att jag missar ibland är att jag sitter och svarar på ett inlägg från en av er - samtidigt som den andra gör ett inlägg - som jag missar. :-(
    Då blir det fel och jag kan ha förståelse för att det kan kännas lite frustrerande att behöva upprepa samma sak flera gånger ...
    Det är lugnt Hexantrop! Jag har själv fyllt 59 så jag börjar också tillhöra seniorerna.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det är lugnt Hexantrop! Jag har själv fyllt 59 så jag börjar också tillhöra seniorerna.
    Där någonstans var väl jag när jag började plocka hem koder från bl a Kungen av Billeberga och "Kung Sune" var en stor profil. På den tiden kunde man se allt gratis. Nu är man pensionär och måste betala dyrt. Tiderna förändras ...
    Senast redigerad av Hexantrop den 2014-03-18 klockan 11:28.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Det där citatet i din signatur:
    är det en agent eller ett B eller någon helt annan Hamilton ???
    och var kommer det ifrån


    ... Jo det kanske var Agent Hamilton som skickade Kung Sune till TR
    Senast redigerad av nyburgare den 2014-03-18 klockan 11:29.

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Det där citatet i din signatur:
    är det en agent eller ett B eller någon helt annan Hamilton ???
    och var kommer det ifrån


    ... Jo det kanske var Agent Hamilton som skickade Kung Sune till TR
    Han var en professor från Lund, som bl a var med och besvarade tittarfrågor i ett mycket populärt TV-program "Fråga Lund" någon gång på 60-talet. Sune var en äldre farbror uppe från Norrland, som hade en hemsida där han lärde ut en hel del om knäckande av koder o dy ...

    Nu hamnade ni lite OT, men jag känner mig säker på att jag fått reda på vad jag behövde och då känns det väl strunt samma ;-)
    Senast redigerad av Hexantrop den 2014-03-18 klockan 11:38.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Den enda ändring som jag gjorde var att, som ni sa, byta ut serverboxens IP-adress från 192.168.0.3 till 127.0.0.1 i serverboxens newcamd.list. I st f att då få bild på klientboxen, så blev det svart bild på serverboxen :-(

    Testade först med
    CWS = 127.0.0.1 local local 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

    men det funkade inte. Lade då in samma portnummer som jag har på klientboxarna, 34000, (se nedan)
    Men bilden på serverboxen är fortfarande borta, efter omstart av server och cam och reboot ... Vad är fel månntro?
    Testade även med att lägga in namnet på boxen med servern, DM500_105 (= det namn som står i newcs) men utan bättre resultat.
    Hur ska det stå?

    CWS_KEEPALIVE = 300
    CWS = 127.0.0.1 34000 local local 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  9. #29
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Varifrån fick du local local ?? Finns ingen sådan i din newcs.xml. DM7020_107 local har du blandannat. Använd de som finns & hitta inte på nya users.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #30
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    I din newcs.xml finns det fyra användare: DM500_105, DM800_108, DM500_109 och DM7020_107.
    Nu vet jag inte vilken av dessa du använder som "huvudbox" d.v.s har kortet i? Om jag läste rätt så använder du nu bara dina DM500. Om vi då antar att det är DM500_105 som är huvudbox med kortet i så ska newcamd.list på den boxen se ut så här:

    CWS_KEEPALIVE = 300
    CWS = 127.0.0.1 34000 DM500_105 local 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

    Sedan vet jag inte heller vilken IP-adress du har på huvudboxen men om den är 192.168.0.3 som du nämnde så ska newcamd.list på den andra DM500:an se ut så här:

    CWS_KEEPALIVE = 300
    CWS = 192.168.0.3 34000 DM500_109 local 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

    Om du ändå inte får ihop det så tala om vilken av boxarna som är din huvudbox med kortet i och vad den har för IP-adress så kan jag säga exakt vad det ska stå i de olika boxarna.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. sim kort plats
    Av lasseman36 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-30, 15:57
  2. enbart cd & via Kanaler
    Av linder i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 08:07
  3. Enbart CDs egen box för IP tv?
    Av lano i forum IP-TV
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 20:58
  4. Enbart Canal+?
    Av pemani i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 14:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss