Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Nybörjare på Miraclebox, behöver hjälp

  1. #11
    Har fått ett litet problem med min MB8, det som händer är att ibland när jag byter kanal så får jag ingen bild och det står också krypterad kanal även fast den ska fungera, om jag då stänger av boxen eller byter till nån annan kanal och sen testar igen att gå tillbaka till den kanalen så funkar det helt plötsligt. Blir inte klok på det..

    Detta händer som sagt oftast vid kanalbyten men det händer också ibland under tiden man tittar på en kanal. Lite irriterande är det som ni säkert förstår. Har laddat ner senaste FW och MultiCAS till boxen så den är uppdaterad.

    Nån ide om vad som kan tänkas orsaka dessa låsningar?

  2. #12
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    18
    Tackad
    2 gånger
    Om du bara använder boxen för att se Canal Digitals kanaler som är kodade med Conax behöver du inte MultiCas eftersom boxen har inbyggd Conax. Föreslår att du avinstallerar MultiCas och kör med boxens Conax.

    Lycka till!

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av skuttan Visa inlägg
    Om du bara använder boxen för att se Canal Digitals kanaler som är kodade med Conax behöver du inte MultiCas eftersom boxen har inbyggd Conax. Föreslår att du avinstallerar MultiCas och kör med boxens Conax.

    Lycka till!
    Jo, jag tänkte på det också men grejen är att när jag plockade bort MultiCAS så hittade boxen knappt inga HD kanaler som jag skrev i mitt första inlägg, efter att jag installerade senaste MultiCAS så kan jag se HD kanalerna.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    45
    Tackad
    2 gånger
    Frysningarna och krypterad kanal är nåt du får leva med, Det kommer inte några nya firmware heller då miraclebox slutat utveckla denna deras första box innan dom fått ordning på allt..............Epg är också nåt du sannolikt kommer att få problem med.

  5. #15
    Senaste Fw fungerar kanon, v2-11-87. Mvh / rai

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    45
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av raimo Visa inlägg
    Senaste Fw fungerar kanon, v2-11-87. Mvh / rai
    Den har jag med, håller med om att den fungerar bra. Men det blir fortfarande "krypterad kanal" då och då någon sekund. Epg fungerar också bra, men det räcker att dom byter frekvens eller byter satellit på "motorsTv" eller Viasat motor så är det slut på fungerande epg.

    Ett litet fel som uppstod i denna firmware för mig är att man inte kan pausa när man tittar på ett inspelat program, bilden hackar och det är inget ljud när man återupptar inspelningen, inget stort problem då det bara är att stänga av och starta inspelningen igen och man kan fortsätta titta där man var....timeshift fungerar utan såna problem däremot.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av raimo Visa inlägg
    Senaste Fw fungerar kanon, v2-11-87. Mvh / rai
    Jag har laddat ner min FW från Miraclefiles.net och där är senaste versionen 1.11.07. för Miraclebox 8.

    Menar du att det går använda nyare FW som är ämnade för 9 boxarna även till 8an?

  8. #18
    Nej, missuppfattat av mig. Med vänlig hälsning / rai

  9. #19
    Stödjer M7 boxen uppspelning av .srt filer, dvs. separata undertext filer? Jag försökte spela en film igår från ett USB-minne och hade döpt srt filen till exakt samma namn som filmfilen men fick inte det att fungera.
    Nån som vet?

Liknande ämnen

  1. Nybörjare behöver hjälp...
    Av Henkepenk i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 08:06
  2. Nybörjare behöver hjälp
    Av mrgica i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-16, 09:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss