Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vad göra med ett gäng VIP1003?

  1. #1

    Vad göra med ett gäng VIP1003?

    Jag har kommit över en hög med Motorola VIP1003-boxar och undrar om de kan användas till något kul/vettigt.
    Är de baserade på linux? Kan man på något sett SSHa in på dem och installera något kul?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Har ingen koll på just den modellen. Men så vitt jag vet är alla vip-boxarna låsta. Källkod finns, men mjukvaran är signerad och går ej byta. Med tillräcklig ork borde man försöka övertala någon EU-politiker att sätta press på Motorola. Med tanke på att man inte ens kan flytta boxen till annan operatör skapar det ett ganska stort onödigt sopberg.

    Det enda "hack" jag känner till var för den gamla gråa SD-boxen (vip1510 tror jag). Den hämtar mjukvara vid varje uppstart, som man kunde leda om och peka på ens lokala web-interface. Sök på DataJanne och mediaextender.

Liknande ämnen

  1. Vad ska jag göra
    Av falcon2003 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-21, 17:47
  2. vad ska ja göra?
    Av reecord i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-11-18, 18:59
  3. Vad göra ??
    Av järnkaminen i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-09, 13:02
  4. [LÖST] Hur ska jag göra ?
    Av eddif i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2002-11-10, 09:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss