Sidan 2 av 14 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 135

Ämne: Risk för att SBS Discovery's alla kanaler försvinner från CD och BBB på Söndag.

  1. #11
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ja jo klart det är mer än bara Kanal 5,9 och 11. Men det är ju dom som flest folk kommer leva jävel över om dom försvinner. Discovery är ju mest reality serier nu för tiden och inget intressant alls längre ...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Samt ungefär lika många danska, norska och finländska kanaler.

  3. #13
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Fortfarande en väldigt liten marknad att bråka med, känns som att dom förlorar mer på detta.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #14
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger

    Talking

    Deas, visst jag håller med dig, jag bara påpekade hur det brukar gå till, oftast är det sådant man inte ser, förhandlingar om avtal, kontrakt och allt sånt där. Det är inte ofta det mynnar ut i konflikter, strejker eller som i detta fall att man inte lyckas komma överens. För vanligast är ju strejker och konflikter vad gäller avtal och löner. Det andra ser eller hör man nästan aldrig något om.

    Nu minns inte jag vad som hände i fallet med Telia, jag antar att dom skulle ha mer pengar av Telia men dom tänkte inte betala detta och så gick det så långt att det blev kaos. Jag undrar dock hur mycket mer det var frågan om, och om det verkligen var värt att tjata så mycket om det. För dom har ju alltid möjlighet att skjuta över kostnaderna på kunderna. Och om jag inte minns fel så var det vanliga förhandlingar mellan två parter för att ett kontrakt skulle förnyas eller förlängas. Det är ju skillnad om kontraktet bryts eller man vill gå in och höja, då blir det ju oftast avtalsbrott och finns en massa klausuler runt detta. Slutar ofta i någon form av förlikning eller uppgörelse.

    Jag är minst sagt förvånad över detta, det som hände med Telia visade ju att dom verkligen kan stänga av kanalerna och att det inte är tomma hot, så varför man börjar skrika om detta fattar jag inte. Det är ju slutanvändaren som blir lidande, vi som är kunder. Man kan ju undra om det är en ännu värre höjning denna gång, för Telia har ju inte lika många kunder, om man jämför med CD i hela norden, det är betydligt fler kunder.

    För övrigt gillar jag discovery, history, natgeo osv. Det är typ bara massa gubb-TV !

    Gubbar som fiskar
    Gubbar som bygger bilar
    Gubbar som letar skrot
    Gubbar som kör truckar i alaska
    Gubbar som bärgar trasiga bilar och truckar
    Gubbar som fäller träd
    Gubbar som köper säljer bilar
    Gubbar som letar efter klassiska ovanliga bilar
    Gubbar som renoverar olika gamla prylar till nya
    Gubbar som driver pant affär

    Bara gubbar över allt, DOH.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2016-01-29 klockan 20:27.

  5. #15
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Alla inblandade utom kunderna tjänar på det, så varför är någon förvånad över att man årligen vill ha mer pengar?
    CD/operatörerna kommer att höja priserna och SBS får vad man vill ha.
    Ingen vågar protestera mot denna höjning (eller pairing) utan knyter näven i fickan och betalar...som vanligt.
    Visst kan det bli svart, men inte lär det vara länge.

  6. #16
    Seniormedlem MyB5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    180
    Tackad
    4 gånger
    Och det är inte direkt småpengar...

    "Viasat kommer att höja priset med 70 kr/månad den 1 mars 2016 för både nya och befintliga kunder med ett paket där Viasat Sport ingår."
    Gissar på att Via har 500 000 abonnenter med Sportpaketet, alltså 500000x70kr = 35 millar i månaden!!!!
    Senast redigerad av MyB5 den 2016-01-30 klockan 02:22.
    Vu+ Duo2 - OpenBlackHole 0.1.0
    CloudboxIbox II plus
    Openelec - WetekPlay
    Skybox F5s
    DM600pvr - Barry Allen (6 images)
    Oscam & CCcam 2.2.1
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
    5.0/0.8/4.8/7.0/13.0/16.0/19.2/23.5/28.2
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Samsung UE65-JU7505 & LG-50 PS8000 & LG-42 PC1RR

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Discoverys verkar ha en en helt annan uppfattning. Vet inte riktigt vad man ska tro.


    "De säger ju att ni vägrar förlänga förhandlingen för att hindra att det blir svart i rutan?"

    -Det de glömmer att säga då är att avtalet egentligen löpte ut redan vid nyår, och att vi alltså redan är inne på en förlängning.
    "De säger att ni kräver orimliga priser som tvingar fram en prishöjning för mig som kund."

    - Faktum är att Telenors ersättning till oss legat helt stilla i tio år. Däremot har exempelvis Canal Digital under samma period höjt priset för sitt familjepaket för dig som kund med över 60%. Det enda vi önskar är att Telenor betalar för vårt innehåll på samma nivå som övriga distributörer redan gör.

  8. #18
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Och nu svarar CD att det inte stämmer...

    Citat Ursprungligen postat av Canal Digital Sverige/Facebook
    Det finns givetvis två versioner av historien. Tyvärr blir det ord mot ord.
    Att vår ersättning skulle ha stått stilla i 10 år låter väl rätt otroligt?
    Varför skulle de ha gått med på det under tio år när alla andra priser stiger? Det stämmer givetvis inte.
    Mycket riktigt så förlängdes avtalet en månad, främst för att undvika denna situation under julhelgen.
    Men vi har bett om ytterligare förlängning för att i kunder inte ska drabbas, något som de har sagt nej till.
    Vi förhandlar intensivt för att kanalerna ska vara kvar utan kraftiga prishöjningar för er kunder.
    Hälsningar Maria Sörnell, som är mycket mer bekymrad än nervös.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Vad jag vet har väl Telias priser på paketen höjts kraftigt efter uppgörelsen med SBS Discovery förra året.
    Kostade 198:- för Lagom för nåt år sen och kostar 279:- nu.
    Räkna med 350-400:- för Familjepaketet om SBS Discovery får igenom sitt krav.
    Senast redigerad av Leatherface den 2016-01-30 klockan 10:36.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2009
    Inlägg
    132
    Tackad
    5 gånger
    Vem orkar bry sig? Släck ner tack

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 08:56
  2. Discovery kanaler canal digital kabel
    Av ruffrider i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 16:20
  3. Discovery mfl kanaler har slutat fungera
    Av dsundelin i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 20:19
  4. Eurosport och Discovery Mix försvinner...
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 20:58
  5. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 22:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss