Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 50 av 50

Ämne: Alla satelliter är plötsligt borta men tunern syns? Wtf??

  1. #41
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Kan även berätta att jag körde den på en helt annan parabol och även där fick jag samma fel så att det är nåt HW-fel borde det inte vara någon tvekan om. Försökte kolla om man hittade lösa tuners som reservdel men gick bet på detta. Till Dreambox är det inga problem ett hitta. Kan vara bra att veta nästa gång det händer och garantin är slut.

    En annan intressant detalj är att när jag blåste in OpenPli 6.1 igen - för säkert 6:e gången - så fanns plötsligt Backupsuite tillgängligt som plugin!
    Senast redigerad av nizzehult den 2018-01-10 klockan 20:53.

  2. #42
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Alltså nu börjar jag bli lite mörkrädd!
    Jodå, jag skulle få reklamera boxen men då ville dom ha den med originalimagen.
    Visst, inga problem. Så jag drog in den...och sen testade jag nåt som jag aldrig gjort förr, jag lät mottagaren själv scanna nya kanaler och använde inte den gamla välkända Dreamboxedit.
    Jamen då funkade ju allt! Startade om och alla kanaler och båda satelliter fanns kvar!
    WTF?
    Jag har testat originalimagen förr men då återställt alla bouquets och kanaler med Dreamboxedit. Kan det vara den som har fuckat upp alltihopa???

    Har nu kört in OpenPli och struntat i Dreamboxedit och tamejfan, det funkar nu!

  3. #43
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    vafan ska du använda dreamboxedit för? har aldrig använt den när ja söker kanaler eller så
    gör bara en sökning på bägge satelliter jag har sen är alla kanaler där
    vrf krångla till det när det går att göra enkelt?

  4. #44
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Ja men vill du ha alla kanaler i en enda röra utan struktur?
    Självklart använder jag inte Dreamboxedit till själv sökningen men jag har sparat undan mina s k bouqets sen flera år tillbaka så jag enkelt kan blåsa tillbaka dem om jag byter image eller nåt händer. Har fungerat klockrent - fram till nu. Dreamboxedit är den överlägset mest använda programvaran för att organisera sina kanaler och har funnits så länge jag minns...

  5. #45
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Men varför använda ett verktyg som du måste installera, när du redan har FTP inbyggt i dator & boxen, bara att skicka filerna som du vill ha till /etc/enigma2. Det är som att gå över ån efter vatten.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #46
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Jag tar in många satelliter och ska man ha någon ordning på sina favoriter underlättar det helt klart med ett redigerings program
    själv använder jag numera E-Channelizer som jag tycker är kanon bra.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  7. #47
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Dreamboxedit ligger på min laptop och har så gjort under många år. Inget behövs läggas på boxen. Det är ett smidigt verktyg för att testa, zappa, sortera och editera kanallistor. Själva FTP-funktionen är bara en av funktionerna. Jodå, jag vet att om man kopierar /etc/enigma2 så får man med hela kanalkonfigen men just detta att editera och skapa listor är inget man vill ägna sig åt bara med hjälp av fjärren.

  8. #48
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    det tog dig 5 sidor i detta inlägg att inse att boxen va paj
    men har sagts redan från början
    men du ville inte ge dig o inse att det va fel på boxen så hoppas du lärt dig nu

  9. #49
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Va? Boxen var inte alls paj. Har du ens läst hela tråden? Felet var både ologiskt och ovanligt så därför blev det en del inlägg innan det löstes.
    Hoppas att inte mängden inlägg blev en stor belastning för detta forum.

  10. #50
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    9
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    det tog dig 5 sidor i detta inlägg att inse att boxen va paj
    men har sagts redan från början
    men du ville inte ge dig o inse att det va fel på boxen så hoppas du lärt dig nu
    Jag uppfattade att boxen inte va trasig, utan att det var mjukvarufel (kanallistan) som orsakade det. Han säger att boxen fungerar med ny img och ny kanalsökning på det. Felet var att backupen på kanallistan.

    Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Tappat alla satelliter
    Av vesslan i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-17, 13:52
  2. Alla kanaler borta ccam 2.1.0
    Av chm.mobil i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 03:10
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 09:07
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 14:35
  5. Alla kanaler är borta!
    Av burris i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-14, 00:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss