Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Finns det någon box som klara visa 2st ci+ kanaler?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger

    Finns det någon box som klara visa 2st ci+ kanaler?

    Någon som vet om det finns någon box som kan visa/spela in 2st ci+ kanaler samtidigt via en ci modulen?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    528
    Tackad
    38 gånger
    Jag tror (men vet inte) att en ci+ modul bara klarar en parad kanal i taget, eller så är det kortet som bara klarar en åt gången

    det funkar iaf inte att köra ett kort i en smartwii och sen 2 klientkort i vars en modul som kortet är parat med, det blir svart på båda om man slår på parade kanaler på båda mottagarna och sen måste man dra ut o sätta i kortet för att gå igång det igen.
    en parad och en icke parad kanal går bra, likadant att köra en parad och det andra klientkortet i en Softcam (aldrig parade kanaler där)

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    Så din box har två ci modulen platser?
    För mig att det oxå har med att enigma2 inte gillar två lika dana kort i ci modulerna.
    Men kan ha fel. Nu kör jag med en vu+ uno4k med ci och en vu+ duo med ci och SmartWi till dom två. Det funkar men hade varit Nice att ha det i en och samma box istället.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    528
    Tackad
    38 gånger
    Men fungerar det verkligen om du ställer båda dina mottagare på 2 olika parade kanaler?
    mitt ballar ut då. Hade en modul i en dm8000 mottagare och en i en tv med inbyggd mottagare.

    ja enigma2 hanterar inte att ha 2 likadana camar

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    Ja det är inga problem för mig iaf.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    Testade lite mer nu på förmiddagen och det går att köra med dubbla ci+ i min Duo2. Dock blir den lite begränsad då man måste använda Common Interface tilldelningen. Så om man t.ex krockar ofta med via premium och via extra för fotboll kan man läga den ena kanalen på slot 1 och den andra på slot 2.

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-07-05, 13:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss