Sidan 2 av 14 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 136

Ämne: Nya ComHem Korten *Frågor & Svar*

  1. #11
    @ Andreas7506

    Visst kan man logga kommunikationen mellan dekodern ock kortet. Problemet är att för att kunna dekryptera Ecm som kommer till kortet behövs nycklar från ett orginalkort kort.

  2. #12

    Kloning

    Kloning?

    Är det någon som testat att klona sitt nya kort?
    Om man är tio pers som delar på ett abb så blir priset lite rimligare

  3. #13
    Med tanke på mitt inlägg längre upp i tråden. Finns det någon som liksom jag har en äldre sagem box som har testat att öppna kortet?

    Tanken är att de kanske skickar ut nya kort fast med gamla systemet till äldre boxar dom vet ju inte att just jag har piratkort.

    Vet att det skulle vara för enkelt men man vet ju inte tills man prövar.

    Äger ingen brännare, vore därför tacksam om någon som har en äldre box kunde testa det här?

  4. #14
    Ska testa så fort jag får kortet

  5. #15
    Jag har en gammal Macab DCB-101 box, fick ett nytt kort som fungerade med en gång i boxen men det går inte att läsa kortet med multiprog.

    Mitt guldkort funkar fortfarande också, om nån undrar. Har haft det nya kortet i tre veckor nu.

  6. #16
    Hur gör man egentligen för att komma fram till vilket system som används? Måste man söka igenom areor med datorer eller, fattar inte vad nästa steg skulle kunna bli när man inte ens kan läsa kortet nu?

  7. #17
    Tommie: Jag har en äldre box, samt det nya kortet.
    Hade tidigare ett upplåst originalkort, men det fungerar bara standardutbudet på numera.. Verkar som dom ändrar i abonnemanget på något sätt..
    Det nya kortet går inte att läsa av, åtminstone inte med mkextract... Någon som vet något mer?

  8. #18
    [quote="Mitt guldkort funkar fortfarande också, om nån undrar. Har haft det nya kortet i tre veckor nu.[/quote]

    Jag fick precis mitt nya comhem kort i brevlådan.
    Mina frågor är:
    1. om jag skiter i att sätta in det nya kortet kommer mitt gamla remote kort fortsätta att fungera ??
    2. eller skall jag sätta in det nya kortet sedan byta tillbaka till remote kortet ??
    3. Kan dom på något sätt spåra att jag inte anslutit mig med det nya kortet ??

    tacksam för svar...

  9. #19
    Du kan prova nya kortet. Det händer ingenting som är negativt.

  10. #20

    Om nu kortet tunnlar viaccess

    borde man inte kunna använda seas inter?eller ?

Liknande ämnen

  1. Svar från comhem...
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 23:30
  2. nya comhem korten
    Av falken00 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 07:21
  3. Svar: 103
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 16:29
  4. Viasat ticket AU! Alla frågor och svar här
    Av Krister36 i forum Viasat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 20:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss