Sidan 1 av 14 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 136

Ämne: Nya ComHem Korten *Frågor & Svar*

  1. #1

    Nya ComHem Korten *Frågor & Svar*

    Det är det som är problemet...Kortet...Har mycket svårt att tänka mig att nån ska kunna hacka atmelkortet under överskådlig tid.


    EDIT:

    Det har blivit lite mycket klippa o klistra här, därför tar vi rays uppmaning en gång till i toppen av tråden
    /T-bird

    ************************************************** **********
    *
    * Här kan alla frågor och svar diskuteras, analyseras, debatteras, m.m.
    *
    * I denna tråd: http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=3508
    * kommer information (dvs. vi moderatorer väljer ut det vi tycker är de mest relevanta frågorna/svaren.
    *
    *
    ************************************************** **********

  2. #2
    Jag fattar fortfarande inte hur comhem ska kunna köra conax. boxarna är inte gjorde för det. kom inte säg att det går att köra genom via-cam. varför kan man då inte kolla på canal digital genom en comhem box?
    Så jag tror att dom kommer köra via, det är bara kortet som är gjort av conax.

  3. #3

    Skumt...

    ...men troligtvis så måste comhem fått en "special designad mjukvara i sina Conaxkort som tar bort viaccesslagret"när väl nycklarna dyker upp. :roll:
    Aldrig hata. Bara Älska.

  4. #4
    Inse fakta!

    Det är nått j*vla "smart ass" på CH/Conax som tänkt till ordentligt.

    Kryteringen ÄR conax men all kommunikation box<->kort sker med viaccess kommandon :cry:

    Det är precis samma teknik som när vi pirater använder en Conax CAM i satellit världen för att kunna se andra kryptosystem tex Viaccess/Nagra/beta/seca/irdeto fast här har dom gjort precis tvärtom.

  5. #5
    @lovecard

    I de nya sagemboxarna och även i vissa gamla så finns inbyggt stöd för Conax. Den är bara att inse om det här nya systemet går åt helvete så kan de gå över till att köra fullt ut med Conax.

    @Alla

    Jag fattar inte varför folk envisas med att tro att ComHem är helt dumma i huvet. Det är klart att de har tänkt till. De har ju folk som är minst lika smarta som vi pirater.
    De har vunnit första ronden men man behöver bara vinna den sista och den skall vi ta.
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

  6. #6
    Hmmm...

    Om nu kortet tunnlar viaccess, så innebär ju det att boxen i princip inte kan se skillnad på om det är ett vanligt gammalt kort eller ett nytt "conax" kort, lr??

    Borde man inte, förutsatt att man kan få reda på koderna, köra på det gamla sättet...

    Om man kunde logga informationen som går mellan kortet och boxen, så är ju den kommunikationen fortfarande på det gamla välkända formatet...

    Det *måste* finnas ett kryphål här..... Det är ju ändå "samma" system som används av boxen....

    //Andreas

  7. #7
    Just det Andreas och Ni andra. Det var det som jag försökte förklara i mitt förra inlägg som nu är raderat. När man sätter in ett nytt kort i boxen brukar det i normala fall bli röd ruta i några minuter innan det funkar. Den här gången fick jag dock bild direkt när jag satte in det nya kortet vilket tyder på att KORTEN inte känner någon skillnad.

    Är ingen expert men det logiska är ju att den som kommit på detta just gjort allt kompatibelt så när nån försöker öppna kortet så är det conax filer men när kortet sitter i boxen så "tror det" att det är viacces.

    Glöm inte bort att com Hem har sagt att "systemet kommer att knäckas men det tar flera år" Det gör det inte om efterfrågan är tillräckligt stor

  8. #8
    ja eftersom kortet fungerar i de tidigaste boxarna (som omöjligt kan ha nåt conax-stöd) så måste ju själva trafiken box<-->kort gå med viaccess. ingen som har/kan logga trafiken för att verifiera detta??

  9. #9
    ovlov
    Gäst
    Har fått mitt nya kort. Kör för närvarande med ett remote guldkort.
    Om jag skulle testa mitt nya orginalkort, och sedan sätta in mitt piratkort igen. Kommer det fortfarande att funka tror ni?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Svikt
    Har fått mitt nya kort. Kör för närvarande med ett remote guldkort.
    Om jag skulle testa mitt nya orginalkort, och sedan sätta in mitt piratkort igen. Kommer det fortfarande att funka tror ni?

    Ja det kommer att funka.
    Mvh // tropical

Liknande ämnen

  1. Svar från comhem...
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 23:30
  2. nya comhem korten
    Av falken00 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 07:21
  3. Svar: 103
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 16:29
  4. Viasat ticket AU! Alla frågor och svar här
    Av Krister36 i forum Viasat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 20:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss