Sidan 14 av 14 FörstaFörsta ... 4121314
Resultat 131 till 136 av 136

Ämne: Nya ComHem Korten *Frågor & Svar*

  1. #131
    saab95aero
    Gäst
    Smack Har rätt att ge sig på kortet verkar omöjligt.
    kortet berättar bara för boxen vilka kanaler som icke ska vara kodade.
    Att manipulera boxen är rätt väg att gå. Men vem vill offra en box speciellt en hyrd :?:




    /Ingen ford på min gård :lol:

  2. #132
    Smack har helt åt helvete fel. Det går inte alls att "ge sig på boxen", såvida man inte ämnar ägna sig åt card sharing.

    Videosignalen är en ström av 1:or och 0:or som ska XOR-as mot en nyckel bestående av 1:or och 0:or som kommer farande i luften var 10:e sekund. Denna nyckel kallas control word, CW. Den är krypterad i luften och dektryperas nere på kortet. CW är jättelätt att snappa upp med ett season interface, och det är så man gör vid card sharing.

    Boxen KAN inte visa krypterade kanaler om inte kortet tillåter det, även om den skulle vilja, så att säga.

  3. #133
    :twisted: varför pråtas de bara skit här? kom med nåt nytt :twisted:

  4. #134
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    angående att ge sig på videosignalen och boxen.

    Hur är det med PC DVB-C-kort? Dessa kort har ju inget "firmware" (inte boxens i alla fall) lik förbaskat går det ju inte att titta där heller. (utan kort).

    Och OM det skulle kunna funka att hacka videoströmmen på nåt sätt (kan inget om detta med kodning, så jag kan fantisera ;-) så borde det väl vara bäst att utgå ifrån ett dvb-c-kort, eftersom allt kommer direkt in i datorn och på så sätt kanske det kan gå att manipulera skiten lättare.

    bara en (dum) tanke. Eller?

  5. #135
    Ja, det är en dum tanke. Det går inte att ge sig på videosignalen utan nyckel. Nyckeln får man från kortet. Kortet måste övertalas att lämna ifrån sig nyckeln. Detta är det svåra.

  6. #136
    Citat Ursprungligen postat av garton
    Kortet måste övertalas att lämna ifrån sig nyckeln. Detta är det svåra.
    Dä har jag rätt lösning, min fru är en jävel på att övertala folk, får ofta sin vilja fram hos myndigheter e.t.c ... Kanske ska ge henne kortet... :lol: :lol: :lol:

Liknande ämnen

  1. Svar från comhem...
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 23:30
  2. nya comhem korten
    Av falken00 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 07:21
  3. Svar: 103
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 16:29
  4. Viasat ticket AU! Alla frågor och svar här
    Av Krister36 i forum Viasat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 20:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss