Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 47

Ämne: nya kortet fungerar ej i humax?

  1. #11
    Kontakta Comhem och utred möjligheterna.. om du nu har ett abbonomang så kanske dem har en modul som funkar som dem kan ersäta dig med.. (bara en tanke)

  2. #12
    ComHem verkar ha lite luddiga regler angående vad man får använda.

    Följande är ett klipp från punkt 12 i dom allmäna villkoren: "Endast Digital-box och Programkort, som tillhandahålls eller är godkänd av com hem, får användas för avkodning av signaler från com hem."
    Hittar ingen text som säger vilka som är godkända.

    Detta blir väl sedan en tolkningsfråga och det brukar inte vara den "lille mannen" som går segrande ur en sån diskussion.

    Ni som har Humax och modul har ni någonsin blivit tillfrågade om vad ni har för utrustning när ni tecknade abbonemang?

    Det är stor skillnad mot Viasat och Boxer som tydligt specificerar vilka mottagare som är godkända, där råder inga tveksamheter, har man inte en godkänd box så får man skylla sig själv.

  3. #13

    Men någonstans måste ju

    ...ju även ComHem ta sitt ansvar här.Det är ju väldigt lätt att teckna ett abb.I det skedet är det inte,iallafall i mitt fall,inte något snack om vilken box man har.Om inte Comhem har tydligare direktiv på vilka boxar som är tillåtna vid tecknandet av ett abbonemang,tycker inte jag att de skall kunna komma nu vid systembytet och säga vilka boxar som är tillåtna.Isådanafall är ju detta lite av omvänd "Piratism" från Comhems sida.De har ju utan några bekymmer hovat in pengar från kunder med dessa boxar i åratal.Den "lille mannen"kan här bli ganska stor.Därför att det är väldigt många små män!Om inte Comhem har tydlig information om vilka boxar som är tillåtna och inte ens frågar vad man har för box vid tecknandet av ett abb,så tycker iallafall jag att felet inte enbart är kundens.Visst kanske man får skylla sig själv om man inte har en godkänd box,men det måste ju även ligga i företagets intresse att tydligt gå ut med denna information.//MVH :roll:
    Aldrig hata. Bara Älska.

  4. #14
    Jag har testat det ny kortet på en Humax 5100C både både med senaste programvara 1.05.03 och med 1.03.03 tillsammans med Viaccess Red Cam ver. 4.84, men det fungerar inte.

    Någon som har testat med en Joker- eller Magic-modul?

  5. #15
    @Mr.F
    Jag håller med dig, om dom aldrig frågar vid tecknings tillfället eller har någon information vilka som är godkända så skall dom ersätta kunden med nått annat, eller se till att det fungerar.

    @Humaxägare
    Är det någon som tagit kontakt med ComHem och sagt att det inte fungerar?

  6. #16
    De kommer garanterat att inte ta på sig ansvaret eftersom boxen inte är godkänd. Det är som att tanka diesel i en bensinspecifierad motor och säga till bolaget att "ni kunde väl informera om att det inte går att tanka diesel i en bensinmotor". Lite grovt tilltaget, men ändå.

  7. #17

    Jag tycker ändå...

    ...att ComHem någonstans eller vid tecknande av abb skall informera kunder om vilka boxar som är tillåtna.De har ju trots allt dragit in en massa pengar från dessa kunder under kanske en lång tid.Skall de nu behöva köpa deras comhem box också baraför att de själva inte kan köra med rak kommunikation till sina kunder från första början.//MVH
    Aldrig hata. Bara Älska.

  8. #18
    hmm...de säljer ju fortfarande boxen på Etronicz bl.a.Är inte så juridiskt påläst, men det låter orimligt att de kan sälja en box som inte funkar när det byter system. Man borde ju kunna åberopa nån konsumentköplag eller liknande. :roll:

    Ska prova ett av de nya korten i min box nästa vecka (ska låna ett!) 8)

    Är det nån som har Humax 5100 c som det funkar för med nytt kort? :?:

    Annars får vi kontakta den Norrländske bitske pit-bull terriern Sverker Olofsson i PLUS! :twisted:

  9. #19

    hmmm

    Nu har jag ringt och pratat med com hem och de säger att det inte ska vara några problem med Humaxen förutom att det kan va problem med ppv sport o film som ligger på kanal platser över 300,vad nu det ska vara för problem kan man undra när kanalsökningen med en Humax inte lägger de i den ordningen.
    Tyvärr har inte jag heller fått det nya kortet o kan testa "på riktigt",men en liten vägvisning i djungeln av com hems kundtjänst...

    Kan också passa på att säga de tar nu som en julspecial bara tar 495:- för deras egna box (Sagem) inkl 2 års garanti med mjukvaru uppdateringar...

    Hoppas jag inte låter som en säljare från com hem... :-)
    -----------------------------------------------------

    Det här ska nog gå o lösa.............

    ------------------------------------------------------

  10. #20
    Vad binder man sig på när man köper boxen för 495 då?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 01:13
  2. Nya CH kortet med min Humax CI-5100c
    Av werdegast i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 13:18
  3. [LÖST] Megapic-kortet fungerar inte
    Av tobbe i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 19:13
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 17:15
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-10-13, 19:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss