Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 47

Ämne: nya kortet fungerar ej i humax?

  1. #1

    nya kortet fungerar ej i humax?

    Som det verkar nu så fungerar inte det nya kortet i humax. Om det stämmer så, kan ju comhem glömma att köra igång det nya systemet. eftersom dom kan inte göra ett system som bara fungerar med deras box.
    Det är bara att klagga hos konsumetverket för dom som har en humax. Så kan dom inte slå på det nya systemet..:-)

  2. #2

    är det...

    ...inte så att det finns en mjukvarouppdatering att hämta hem till Humax,så att det fungerar?Jag vill gärna ha fel här,men har för mig att jag hört något om detta!//MVH :wall:
    Aldrig hata. Bara Älska.

  3. #3
    Det funger inte med Viaccess CAM 4.81!
    Undarar vad dom kommer att säga när jag frågar

    /joad

  4. #4
    Ta och hör efter så att vi får det utrett en gång för alla 8)

  5. #5
    @GreenGoblin99

    Vad ska du säga till Konsumentverket hade du tänkt? ComHem har ju inte sålt boxen till dig så dom har ju knappast något ansvar för att den ska fungera med det nya systemet.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  6. #6
    johanF-->
    Nä..men jag ska väl kunna köpa ett annat märke än deras. Man kan väl köpa en mobiltelefon kontant, och sen skaffa ett teliaabonnemang? Hur skulle det se ut om telia sa" Mobilen fungerar inte till vårat abbonemang för du har inte köpt den av oss".

  7. #7

    Det...

    ...hade varit gött om det kunde bli en "Boxer effekt" Dvs att det nya systemet inte fungerar på en viss box som ägs av stort antal kunder.Som fallet är där med Nokia 9820 t.Detta har ju fått övergången till via2 att stanna upp.//MVH :lol:
    Aldrig hata. Bara Älska.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av joad
    Det funger inte med Viaccess CAM 4.81!
    Undarar vad dom kommer att säga när jag frågar

    /joad
    Jag har cam v 4.84 till min Humax.......är den nåt o ha tro?
    Har inte haft möjlighet o prova det nya kortet eftersom jag inte har nåt abonnemang(läs jag är smart).Är det nu nån som irriterar sig på att jag tycker att jag är smart, så har jag redan diskuterat/avhandlat detta här= http://www.pepzi.net/~comhit/forum/v...ht=199&start=0 en gång tidigare. Och jag har absolut inget o tillägga i detta ämne förutom att Boxer kanske oxå e inaktuellt med tanke på att de ska byta krypteringsystem snart de med. :wink:

    Läste nånstans här oxå att man skulle ha den senaste mjukvaran som hette HCI 1.05.02 tror jag bestämt,men det är fel!Detta är mjukvara till Humax CI-5100 (HCI) parabol mottagare.
    Senaste mjukvaran till Humax CI-5100 C (HQCI) är HQCI 1.03.03. Den är väl inte så ny med tanke på att att den kom 14 SEP 2001, men de e iallafall den senaste. 8)
    Här laddar du hem ny mjukvara= http://www.humaxdigital.com/HCSA/

    Jag köpte min box i våras på http://www.etronicz.com/index.asp ,och då hade de boxarna inte den senaste mjukvaran(verkar dock som att det har det på de boxar de säljer nu). :smile:

    Även om jag aldrig i livet skulle ens komma på tanken o skaffa ett abbonemang, så kommer ju för modligen ett framtida pirat kort att vara baserat på det nya korten, o då ere ju kul om de lirar.
    Så länge åker boxen ini garderoben! :lol:

    PS.Hoppas varenda jävel säger upp sitt abbonemang nu när det byter system, så kanske COMSLEM fattar att det är för dyra avgifter!!! :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av GreenGoblin99
    johanF-->
    Nä..men jag ska väl kunna köpa ett annat märke än deras. Man kan väl köpa en mobiltelefon kontant, och sen skaffa ett teliaabonnemang? Hur skulle det se ut om telia sa" Mobilen fungerar inte till vårat abbonemang för du har inte köpt den av oss".
    Det är ju knappast samma sak. Jag förstår inte hur du tycker det skulle vara rimligt att ComHem skulle ta ansvar för boxar som dom inte sålt?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  10. #10
    Hmmm..
    Antag att jag har ett abonemang idag som fungerar med min Viaccess modul och ComHem skickar ut ett nyt kort som inte fungerar.....
    Vems är felet? borde inte var mitt eftersom jag inte har beställt ett nytt fint Conax kort till min Viaccess modul!

    /joad

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 01:13
  2. Nya CH kortet med min Humax CI-5100c
    Av werdegast i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 13:18
  3. [LÖST] Megapic-kortet fungerar inte
    Av tobbe i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 19:13
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 17:15
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-10-13, 19:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss