Sidan 20 av 20 FörstaFörsta ... 10181920
Resultat 191 till 199 av 199

Ämne: Enda lösningen?

  1. #191
    icep87
    Gäst
    Haha T-bird din ide var bra hahahaha! Men kan inte ni skapa en tråd som man skaffa moderators till eller nåt som tar bort allt bla bla bla.. "moderators = folk som sitter inne på forumet hela dan o har inget liv" så att det blir bara bra info.. D:

  2. #192
    kan inte comhit crew skapa en avdelning där man kan posta länkar till eventuel information om det nya kortet. och där folk kan diskutera just brytningen av comhems kort ? och om det skulle dyka upp oserösa inlägg så tas dom bort. diskussioner så som eventuelt prat om loggning av trafiken eller skapa emulationer. vilka kort som kan vara användbara. osv osv osv lite mera seriöst snack. för skulle man skapa en tråd här inne så skulle den försvinna snabbt. Inte för att jag tror att det skulle bli mega mycket poster i denna avdelning men jag tror att det som dyker upp där inne blir iaf en källa till information för dom som försöker.

  3. #193
    Dessvärre är det för mycket snack och för lite hockey ang. ComHem. Det är bara att acceptera att ingen av oss kan tillräckligt för att göra något åt saken och vi lär heller inte få någon utanför Sverige att bry sig då det inte berör dom.

    Det finns ju inga SearchTeams för Conax idag då brute force på en 512 bitars nyckel är idiotiskt.

    Att starta något forum för en grupp som ska hacka Conax låter heller inte som någon vettig idé. Det krävs stor kunskap inom området. Ta bara ett exempel med UCS som hackar Viaccess. Även med deras enorma kunskap och många medlemmar så är det osäkert om Via2 blir knäckt.

    Så det är bara att acceptera att gratistittandet på ComHem är över för gott!!!

  4. #194
    Ska jag vara ärlig så tycker jag att T-birds idee om inlääg ö.råd är ganska så vettig. Jag menar, ComHit Crew kan inte kika på aaaaalla trams inlägg här inne. Jag ser att jag för tillfället inte kan ge något i forskningen om ämnet därför håller jag mig utanför. Men T-birds idee är faktiskt inte så dumt ... jag röstar lätt på den ... att stanna

  5. #195
    Arne Vajsing
    Gäst
    Jag betalar mer än gärna för dom kanaler jag vill se men dom får dom fan i mig sänka priset.
    Comhem lär nog inse detta förr eller senare. Jag kan inte tänka mig att dom går runt i längden med dessa priser särskilt inte när allt fler blir arbetslösa i Sverige.
    Själv så ser jag så jäkla sällan på TV så det finns inte en chans att jag betalar det dom kräver. Jag är sällan hemma och brukar ställa in videon att spela in nåt från Cinema, TV1000, Canal+ eller PPV till och från.
    Betalar man det Comhem kräver så känner man sig ju pressad att titta en massa bara för att få valuta för pengarna.

  6. #196
    ladylay
    Gäst
    Till CAP
    Jag vet tyvärr alldeles för lite om den tekniska delen av problemet därför har jag inte kommit med förslag eller annat skitsnack. Men du som blev medlem så sent som 19 dec. 2003, hur kan det komma sig att du blev medlem och varför?. För du vet ju att som du säger (Så det är bara att acceptera att gratistittandet på ComHem är över för gott!!!) det luktar nästan att du försöker övertala andra att sluta forska i detta ,för att det går inte att lösa ändå. är du anställd av STOP eller Comhem ? Medlem i 48 timmar enbart för att förklara för oss andra att det är bortkastad tid att jobba med detta. Måste säja det verkar skumt.

  7. #197
    hubba
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cap
    Dessvärre är det för mycket snack och för lite hockey ang. ComHem. Det är bara att acceptera att ingen av oss kan tillräckligt för att göra något åt saken och vi lär heller inte få någon utanför Sverige att bry sig då det inte berör dom.

    Det finns ju inga SearchTeams för Conax idag då brute force på en 512 bitars nyckel är idiotiskt.

    Att starta något forum för en grupp som ska hacka Conax låter heller inte som någon vettig idé. Det krävs stor kunskap inom området. Ta bara ett exempel med UCS som hackar Viaccess. Även med deras enorma kunskap och många medlemmar så är det osäkert om Via2 blir knäckt.

    Så det är bara att acceptera att gratistittandet på ComHem är över för gott!!!
    Äsh.. CAP du vet lika mkt som alla andra inklusive CH att deras system inte är 100% säkert.. finns inget system som är det. Bara en tidsfråga innan det är knäckt. Undrar bara varför alla e så stressade. efter ett tag e det knäckt sen så e det gratis tv för dom som vill ha det så. sen e det skitsamma om det skulle ta ett år eller så men gratis tv blir det för vissa det är oundvikligt.

  8. #198
    @ladylay
    Usch va hemskt att bli förknippad med STOP eller någon liknande. Du kan pusta ut, jag tillhör ingen annan än mig själv. Ang. det jag skrev så tycker jag att ingen med kunskap tar tag i det eller vill ta tag i det. Kanske skulle mitt inlägg göra folk förbannade och motivera dom till att inte ge upp utan försöka hitta lösningen. Visst är det näst intill omöjligt att BF'a conax men hade jag haft ett program för conax såsom UCS har för viaccess så hade jag kört det programmet om jag så va helt själv. Miljarder kombinationer visst, men man kan ju ha tur även om det känns som om det är lättare att få in 7 rätt på lotto

    Som hubba säger så finns det alltid en chans. Krypteringen är skapad av människan och kan knäckas av människan. Folk sitter på enorma kunskaper men få utnyttjar dom dessvärre.

    Men det jag undrar över är om du regga ett nytt namn bara för att svara på mitt inlägg Om det är ditt enda namn så är jag smickrad att jag fick dig att skriva ditt första inlägg. Har du aldrig tidigare undrat över något och velat fråga om det här?

    @arne vajsing
    Jag hade oxå gärna betalat för ComHem om priset va lägre. Jag tror oxå att ex. ComHem hade vunnit i längden om dom ex. hade haft ett pris på 99 kr för alla kanaler för det priset kan nästan alla ha råd med. Då får man valuta för pengarna och Comhem tjänar pengar då dom får fler abonnenter. Många belalar idag 129 kr. för 8 favoriter för att kunna ha mottagaren och sen har dom priatkort för dom övriga kanalerna. Alltså tycker dom det är värt att betala 129 kr för att få allt. Men hade ComHem då erbjudit alla kanaler för 129 kr så hade det inte funnits något behov för priatkort till ComHem. Det finns många exempel på smart business i många affärsområden där man säljer något billigt och får många kunder p.g.a. detta och tjänar mycket pengar. Dessvärre är det nog så att programbolag såsom Comhem, Viasat och Canal Digital gräver sin egen grav.

    Framtiden verkar vara "card sharing", d.v.s. 1 person har ett guld-abonnemang och resten kollar på hans/hennes kort. Detta system är möjligt idag via Dreambox. Du kopplar upp din Dreambox mottagare på Internet mot en server där kortet finns och kan således få gratis tv.

  9. #199
    Det är mycket tjafs nu!! :P

    Antar att när det händer, om det händer, så kommer det ut förr eller senare. Precis som med allt annat.
    Och varför tjata om att sätta igång??
    Det är svårt att sätta igång om man inte vet vad man ska göra.

    Sen tycker jag att det är lite för mycket snack om "Crew" hit och dit. Visst de gör ett jättejobb med forumet, men med tanke på att det snart är 20000 medlemar på forumet, så tror jag att det finns folk som besitter likvärdig kunskap. Men de har vett och knipa för de vet inte hur problemet skall lösas.

    Och skulle jag springa på nåt, så är jag inte sen att posta. Men tills dess kniper jag.

    GOD JUL!!!

Liknande ämnen

  1. Tv4, SVT1&2 är enda som funkar!?
    Av rahkko i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 18:46
  2. Är Linux lösningen?
    Av trollhattan i forum Linux
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 18:08
  3. Är Strong 8700 den enda..?
    Av nicko1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 20:55
  4. just nu enda sättet.
    Av _age_ i forum Com Hem
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 22:06
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-24, 01:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss