Sidan 1 av 20 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 199

Ämne: Enda lösningen?

  1. #1

    Enda lösningen?

    För att få ett p-kort att fungera behövs det (helst) giltliga MK-nycklar eller OP-nycklar, och eftersom ingen (hittills) har lyckats läsa ut några från ett org-kort, måste någon med rätt utrustning gör det (någon som har någon kontakt?). Om vi lyckas få ut nycklarna är det ingen stor match att skriva en Conax via Viaccess smartcardlösning. Problemet är att MK-nycklarna inte får komma ut. Det löser man genom att kryptera nycklarna och göra en loader som tar emot den krypterade nyckelfilen, vilket leder till att filen kan göras publik fast med hemligt innehåll (som vissa andra onämnbara kort :-)). Detta leder oss tillbaka till nyckelfrågan. Det är bara att inse att ingen annan kommer att komma och rädda oss, så vi kommer att få göra jobbet själva... Jag kan tänka mig ett communityprojekt där alla hjälps åt och dom som verkligen har hälpts åt kommer att få tillgång till ett kort med nämnda loader.

    Några åsikter?

  2. #2
    Självklart är man intresserad....

  3. #3
    givetvis är jag på!!

    men jag kan inget av det tekniska...

  4. #4
    FlowDown, kan du fixa Conax via Viaccess lösningen, loadern alltså?
    (kan du koda en sådan?)

  5. #5
    Intresse finns så klart, frågan är bara vad en okunnig som jag kan hjälpa till med.

  6. #6
    Jonas740
    Gäst

    Jag kan hjälpa...

    Har kodat ASM en hel del så jag kan väl försöka sätta mig in i det här....

    Om inte annat får man väl börja ragga på nån comhemnisse som kan med detta systemet, förhoppningsvis så de en kvinnlig ;-)

    Skämt åsido, säg bara till så ska jag försöka hjälpa till..

    Vore bra om alla som vill hjälpa till kunde "adda" varandra på msn så blir det mer effektivt arbete av de hela...

    Ger mig inte förräns detta är knäckt...

    /Jonas

  7. #7
    Intresse finns så klart, frågan är bara vad en okunnig som jag kan hjälpa till med. :lol:

  8. #8
    självklart är man med... tycker att det är en bra kontakt ifall alla adda varann på msn.. eller att vi använder IRC...

  9. #9
    ojoulo-2
    Gäst
    ja irc verkar vara en bra idé.
    comhit på ircnet?
    får väl se hur många som loggar in.
    går mycket snabbare att samordna och sprida information till varandra på så sätt.

  10. #10

Liknande ämnen

  1. Tv4, SVT1&2 är enda som funkar!?
    Av rahkko i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 18:46
  2. Är Linux lösningen?
    Av trollhattan i forum Linux
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 18:08
  3. Är Strong 8700 den enda..?
    Av nicko1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 20:55
  4. just nu enda sättet.
    Av _age_ i forum Com Hem
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 22:06
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-24, 01:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss